"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"پری.ص"

کوچ کرده از بلاگفا :)
آغاز بیست و دومین فصل از زندگی ام :-)
الان شده بیست و سه :)
و الان شده بیست و چهار :)
الکی الکی شد بیست و پنج :)
شد بیست و شش، باورتون میشه؟! :)
99/05/05 ساعت 13:30 مهدی جان وارد زندگیم شد. (ازدواج تایم)
(در بیست و شش سال و پنج ماه و هشت روزگی)
یادم رفته بود بگم وارد بیست و هفت سالگی شدم. :)
28بهمن 1400 به جذابترین شکل ممکن 28 سالم شد.

"دل سرا پرده محبت اوست
دیده آیینه دار طلعت اوست
تو و طوبی و ما و قامت یار
فکر هرکس به قدر همت اوست"

بايگاني
نويسندگان

من به یک جمله حساسیت دارم و نمیتونم قبولش کنم اونم اینه :

"من تو رو مثل داداشم یا خواهرم دوست دارم ."

ولی در مقایل 

شدیدا به این معتقدم که همیشه هستن کسایی که "دوستشون" داریم، خیلی هم برامون عزیزان ولی هیچ وقت حتی فکرش هم نمیکنیم که این دوست داشتن (نه دوستی) منجر به امری به اسم ازدواج شه, نه اینکه ممنوعه باشه یا شرایط اوکی نباشه نه, منظورم اینه که پشت این دوست داشتن، اصلا چنین حسی نیست. یعنی میشه این حس درک شه؟؟ البته بنظرم این حس دوست داشتن نباید طوری بیان شه که منجر به سوءتفاهم و رشد احساسات بی پایه در کسی بشه. در کل یک چیز پیچیده ای میشه :)


+ نزدیکِ عیده و ایام فاطمیه هم تموم میشه، همه زدن تو خط عروسی و عشق و عاشقی :))) ولی انصافا برا من فقط یه پست .

* عنوان: کانال CafeGram

موافقين ۹ مخالفين ۰ ۹۵/۱۲/۱۰

نظرات  (۱۷)

۱۰ اسفند ۹۵ ، ۲۲:۱۲ 💖 miss fatemeh 💖
عنوان چقدر تلخ بود
پاسخ:
اوهوم. ...
ولی اگه من این جمله رو بشنوم، برام کلمه "عاشقتم" بولدتر میشه :)
موافقم باهات
پاسخ:
چقد خوب :) البته بنظر من ..
۱۰ اسفند ۹۵ ، ۲۲:۳۲ سِناتور تِد
منم این داداش و آبجی ها رو درک نمیکنم :))

بح بح به این کانالِ فاخر :))
پاسخ:
والا .. اصلا یه جوریه :))

آها الان یادم اومدم !! همون کانالی که آدرسش رو وب شما دیدم :)) بح بح  . بله بله فاخر :)
دقیقا می فهمم منظورت چه حسیه! به امید اینکه این حس واقعا درک بشه ... منم اصلا اعتقادی به دوست داشتن های خواهر برادری ندارم ... اگه کسی هم بهم بگه بهم بر می خوره :))))
پاسخ:
واقعا خوشحالم درک ام میکنی :) منم امیدوارم ..
آخه که چی واقعا ؟؟ من فک نکنم هیچ کس واقعا برام مثل داداشم باشه ، کلا خانواده و احساسات بینشون با هر حسی متفاوته .
حالا زیادم حرص نخور :))
این پست خیلی خوب بود سر وقت یا درباره اش یه پست مینویسم یا همین جا نظرمو میگم:))
پاسخ:
خوبه که میخایید براش وقت بزارید :)
امیدوارم وقتی که میزارید بعدش در نظرتون ارزش هم داشته باشه و وقتتون تلف نشه .
۱۰ اسفند ۹۵ ، ۲۳:۴۶ یا فاطمة الزهراء
خخخ اصلا یه جوری همه دارن مزدوج میشن آدم حس میکنه یه گیمه و اگه ازدواج نکنی تا آخر سال گیم اور میشی :))) 
پاسخ:
من از همین تریبون و همین الان اعلام میکنم بنده "گیم اور"ام :))
انصافا عجب تعریفی داشتیاا ، خوشم اومد :))
1-نمیدونم نمیشه جمع بست که هر کسی لفظ خواهر رو به کار میبره در هر جایی حتما داره روی رابطه صمیمی یا از حد گذشته خودش با نامحرم سرپوش میذاره.اما شاید واقعا اینطور هست و داره روی دوستی و واقعیتی که هست سرپوش میذاره.

2-شاید منظوراز بیان این نکته یا جمله در صورتی باشه که بدون غرض و بدون منظور یا بدون داشتن شرایطی که بخواد ازدواج صورت بگیره بخواد با گفتن این کلام جلوی رابطه نزدیک و صمیمی و احساسی رو بگیره و مهارش کنه و تماس سطحی یا همون خنثی اتفاق بیفته.

3-و شاید هم تکه کلام کسی لفظ خواهر و برادر هست از نظر شرعی.
==============

میگم بستگی داره کجا این حرف زده بشه و در چه مرحله ای از ارتباط :

اگر ارتباط از قدیم بوده حتی محترمانه و عادی در حد ارسال کامنت عمومی و خصوصی و به واسطه ی گذر زمان صمیمانه و نزدیک(و به عبارتی خودمونی)شده ، در اینجا مورد اول احتمال بیشتری داره یعنی ارتباط ناخواسته دوستانه شده مورد شماره 1 یعنی سر پوش گذاشتن روی رابطه دوستانه هست.

اگر فرد جدیدی ارتباط  غیر عادی برقرار کنه از طریق نظرات و پیام های خصوصی یا عمومی، باید گفت به کار بردن این لفظ هم اگر باشه یعنی خودش آدم خیلی احساسی و یا خونگرمی هست و نمیخواد رابطه دوستی ایجاد بشه.مورد 2
 و اگر قدیمی باشه این فرد که غیر عادی رفتار میکنه(در واقع دوستانه) و از لفظ خواهر هم استفاده کرده خود خواسته یا ناخواسته دوست شده و هم مورد 1 و هم مورد 2 یعنی میخواد روی دوستی سرپوش بذاره و هم میخواد رابطه دوستانه نشه با وجود خونگرمی و غیر عادی بودن متن پیام هاش.

نکتهA:در صورتی که فرد خودخواسته کسی رو میخواد و دوست داره (حالا آشکارا و نهانش بمونه)،وقتی میگه خواهر این یعنی شرایط اش طوری هست که امکانش نیست دیگه کسی رو یا اون فرد رو دوست داشته باشه.
تشخیص این بر میگرده به پیام های دیگه اون آدم اگر اکثر پیام های اون آدم اثری خونگرمی و دوستانه بودن داشت، که شامل نکته بعدی میشه و اگر نداشت شامل این نکته.
نکتهB:
البته این وسط بگم غیر عادی یعنی مثلا مطلب شما که برای همه مردم میتونه مورد بازدید قرار بگیره در طول زمان اگر خب خودمونی یا احساساتی یا دوستانه باشه میشه گفت خواننده تاثیر رو از مطلب شما گرفته و در واقع در بقیه پست های شما اون رفتار رو نداشته(استثنا متاثر از پست و مطلب و یا اتفاقی در زندگی خودش یه بار رفتارش از حالت عادی خارج شده) و اگر اونجا از کلمه خواهر استفاده کنه در واقع من مورد شماره 2 رو مد نظر ایشون و منظورشون میدونم.

اگر ارتباط تازه اتفاق بیفته و در حد ارسال نظرات عمومی و خصوصی با الفاظ محترمانه و عادی باشه استفاده از کلمه خواهر مورد شماره 2 رو که گفتم شامل میشه.یعنی جلوگیری از ایجاد ارتباط دوستانه بین دختر و پسر.

و مورد شماره 3 فرقی نداره چه در خصوصی و چه در عمومی اگر یکی بگه خواهر ممکنه تکه کلامش باشه ولی اینکه از کجا بشه حدس زد که واقعا تکه کلامش بوده از دیگر نظراتش باید حدس و باید ببینید در وبلاگ های دیگر هم این لفظ رو بکار برده یا نه.اگر در مجموعه ای از پیام های ایشون این کلمه رو ببینید متوجه میشید مورد 3 بوده وگرنه یکی از موارد قبلی که گفتم نشانه هاش رو بوده.

اگرهم مطابق جمله ای که فرمودید رو بیارن
یعنی بگن: تو رو مثل خواهرم یا داداشم دوست دارم؛

الف) در واقع اگر رابطه تازه به وجود اومده باشه در وبلاگ حالا در نظرات و مطالب این  مگه میشه هنوز از گرد راه نیومده جمله ای به این صورت کسی به کسی بگه؟ تعجب آوره ولی من میگم میشه چون جاهایی هست که وجه شباهت بین اون خانوم و خواهر فرد وجود داره و واقعیت هم هست که وجه شباهت ها رو باید گفت تا باور این جمله ممکن باشه و این هم مورد شماره 2 یعنی گفتن این جمله علاوه بر ابراز احساسات جلوگیری از روابط دوستی است.

این جمله ای که گفتید رو اگر کسی بگه که ارتباطی قدیمی با وبلاگ و مطالب کسی داشته و گاها در تبادل نظر آقایی با خانمی چنین نظری رو گفته در واقع هم مورد شماره 1 بود و هم مورد شماره 2دوم
چون که در واقع رابطه قدیمی شده و دوستیه اتفاق افتاده نا خواسته یا خودخواسته اما چیزی که معلومه این رابطه دوستانه و صمیمی باید کنترل بشه و اگر قصد ازدواجی نیست این کلمه خواهر به زبون بیاد تا بیشتر از این نشه خدایی نکرده.

کل حقیقت و واقعیات امر این بود در روابط بین وبلاگی من و همه مردم.

روابط سایر فضاهای گفتگو مثل اتاق های گفتگو که زیاده و بی ثبات اند از دم دوستانه است و خارج از شرع.(و گاها خارج از عرف)
پاسخ:
فرمایشات شما همه قابل احترمِ و حتی تا حدودی با نظر من نزدیک هست ولی کلا منظور من فضای مجازی یا وبلاگ نبود ..
نمیدونم شاید من نتونستم مطلب رو درست بیان کنم یا شاید شما خواستین در مورد روابط فضای مجازی حرف بزنید .
در کل ممنون که وقت گذاشتین و اینقد منظم نوشتید :)
و اینکه من اصلا با لفظ خواهر و برادر کاری ندارم, خودمم پیش میاد چه جدی و یا چه شوخی به یکی بگم داداش من یا برادر من و چه بسا پشت این لفظ و کلمه من حس برادرانه نباشه و در حد خنثی بوده باشه :)
بهترین چیز تو دنیا صداقت و رو راستی و یکرنگی هست

پیشنهاد می کنم بجای خواندن نظر طولانی قبلی بنده،

اگر کسی دچار چنین حسی نبت به کسی شده بطور

مختصر و خصوصی از فرد بخواد منظورش رو واضح بگه و

جلوی خیال بافی یا از دست دادن فرصت گرفته بشه .

یاد خاطره ای افتادم در این باره اتفاقا خانومی که اسمشون رو نمیارم و در همین وبلاگ ها فقط نظر به وبلاگشون ارسال می کردم برای کنجکاوی از فعالیت زیاد من و گاها نظرات پر از خاطره و ابراز همدردی یا دلسوزی خواستند بدونند منظورم چیه و من روک مطلب رو گفتم که متاثر شدم از مطلب شما و همچینین مدت زمانی که شما رو و روحیات شما رو و زندگی شما رو تا حدی شناختم باعث شد احساس خونگرمی کنم وگرنه منظور دیگه نداشتم که کامنت صمیمانه گذاشتم.

در نتیجه این مسئله ذهنی ایشون همونجا ختم شد و در واقع برای توضیحات بیشتر بنده از بیکاری و شرایط نا به سامان خودم گفتم و خاطر جمع کردم طرف رو که نه قصد دوستی و نه ازدواج با کسی دارم و نه میتونم داشته باشم چون شرایط ازدواج ندارم ممکنه دوستی راه به نا کجا آباد ببره و میدونستم این توضیحات اضافه بود اما باید بعضی واقعیات زندگی خصوصی رو گفت تا ارتباط به حالت عادی خودش برگرده
پاسخ:
"بهترین چیز تو دنیا صداقت و رو راستی و یکرنگی هست" -----> دقیقا
بازم میگم منظورم این نیست که پشت این دوست داشتن خواهرانه یا برادرنه حس خاص و شاید منفعت طلبانه ای هست , به هیچ وجه .
و دقیقا تکرار میکنم که نظر منطقی شما هم درست :)

چه جالب .
الان خاطره شما هم برام چند حالت داره: شاید اون خانوم واقعا فقط یک کنجکاوی کردن.. شاید توضیحاتتون لازم بوده.. و شایدم اصلا نیازی به توضیح بیشتر نداشته.. و هزاران شاید دیگه.

* به نظر من تا زمانی که دوست داشتن صریح ابراز نشده , نباید به رفتار و دلبری های غیرمستقیم دلبست :)
۱۱ اسفند ۹۵ ، ۰۵:۴۹ منتـــظر المـهـدی۳۱۳
عزیزم ان شاءالله عروسی تو ببینم :-)
پاسخ:
دختر خیلی وقته آپ نمیکنیا !!
نگو خجالتی ام من :) ایشالا به وقتش .
وعروسی تو ...
اینجا که خیلی وقته عروسیه ولی بخاطر ایام فاطمیه ۲شبه عروسی نیست.
+ادم گاهی بعضی ها رو واقعا عین خواهر یا برادرش دوست داره و چقدر بده که توقع بیشتر ازش داشته باشن.
موفق و مانا باشی
یاعلی
پاسخ:
:))
عجبااا چرا دعوت نمیکنن پس ؟؟ :)
+توقع !!! هییییم ...
همچنین عزیزم .
علی یارت .
سلام.ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا ام ابیها (سلام الله علیها ) رو تسلیت میگم.
پاسخ:
سلام ..
ممنون . منم تسلیت میگم .
۱۱ اسفند ۹۵ ، ۱۹:۴۳ 💖 miss fatemeh 💖
آره منم همینطور :))
یه همچین چیزی به یکی از دوستام گفتم و اونم به قسمت خوبش توجه کرد ^_^
پاسخ:
:))
خیلی هم خوب . من خودم کسی رو دوست داشته باشم یه همچنین چیزی کنار دوست داشتن میگم مثل: دیوونه ، جوجه ، لولو خرخره :)
۱۲ اسفند ۹۵ ، ۱۳:۰۳ منتـــظر المـهـدی۳۱۳
سلام عزیزم قربون حیای خواهر گلم برم من :-)
پاسخ:
سلااام بانووو :)
خدا نکنه .. قربانت ..
اخ اخ عروسی میخوای :دی
ایشالا خوشبخت شی ^_^
پاسخ:
واسه خودم که فعلا نه :) ولی از چند روز دیگه عروسیا شروع میشن. ..
فدات . همچنین توووو ^_^
دقیقا مثل رابطه دو همجنس. خیلی وقتا این نگاه جنسیتی از بین دو طرف برداشته می شه. ولی خب مواقع معدودی پیش می آد این طور و اونم به شرط اینکه خلا عاطفی نداشته باشی.
پاسخ:
هیییییییم .... شاید .
خلا عاطفی !!! نکته خوبیه ..
واس کسایی که برادر ندارن یا خواهر این قضیه یکم پذیرفته تره!!:)
من یکی که هیچوقت نمیتونم هضم کنم چجوری ممکنه یکیو اندازه داداشم دوست داشته باشم یا حداقل مثلش!!مصحکه از نظرم!!

فک کنم یجورایی چون این مدل دوست داشتنا اسم ندارن موقتا میگن داداش و آجی و اینا!!مث نیو فولدر میمونه!!:))
پاسخ:
احتمالا :)
دقیقا !!

آره یه همچین چیزی :))
شاید بشه گفت حرف خانم نمیدونم چی چی ریکا درسته
یعنی کسی که خواهر یا برادر نداره یا خواهر و برادر خوبی نداره این احساس رو واقعا نسبت به کسی داشته باشه.
کلا وقتی کسی با جنس مخالفش ارتباط داره(منظورم ارتباطات معمولی مثل همکار و همکلاسی و ...)هستش صد در صد نسبت به فرد مقابلش احساس پیدا میکنه.اگرم کسی منکر این مسئله است بیاد تا من با پشت دست بزنم تو دهنش
وقتی خوبی یا بدی میبینه از طرف خوشش میاد یا متنفر میشه ولی خب به قول شما نمیشه گفت این احساسات یعنی میخواد با طرف ازدواج کنه.
در کل شاید بهتر باشه آدم روابط و احساساتش رو کنترل کنه.

+اگه فکر کرده بودید این که من گفتم میام این پستتون رو میخونم الکی یه حرفی زدم و فراموش کردم باید بگم که:
اف بر شما که این چنین فکر کرده بودید:)
پاسخ:
شاید .....
آقا، برادر، محترم یکم آرومتر چرا اینقد خشن :) والا کسی موضع شما رو بدونه مخالف هم باشه از ترسش نمیگه :))
اوکی، کنترل ....

+اتفاقا همچین فکری نکرده بودم و منتظر کامنت یا پستتون در این باره بودم ....
اگه فکر کردین اونطوری فکر کردم اف بر شما :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">