"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"پری.ص"

کوچ کرده از بلاگفا :)
آغاز بیست و دومین فصل از زندگی ام :-)
الان شده بیست و سه :)
و الان شده بیست و چهار :)
الکی الکی شد بیست و پنج :)
شد بیست و شش، باورتون میشه؟! :)
99/05/05 ساعت 13:30 مهدی جان وارد زندگیم شد. (ازدواج تایم)
(در بیست و شش سال و پنج ماه و هشت روزگی)
یادم رفته بود بگم وارد بیست و هفت سالگی شدم. :)
28بهمن 1400 به جذابترین شکل ممکن 28 سالم شد.

"دل سرا پرده محبت اوست
دیده آیینه دار طلعت اوست
تو و طوبی و ما و قامت یار
فکر هرکس به قدر همت اوست"

بايگاني
نويسندگان

فرق فراوان است بین "بفرمائید بشینید" با "بتمرگ"

يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۱۰ ب.ظ
بهتره علاوه بر تراوشات ذهنی به تراوشات زبانی هم توجه کنیم، لحن حرف زدن، به کار بردن واژه های مناسب، بازی با کلمات و رقصاندن کلمات زیبا در کلام به شیوا بودن سخن می افزاید، مطمئنا گیرایی و ابهت حرف جذابتر میشود و صدالبته تاثیرگذاری به موقع و راحت صورت میگیرد.
این موضوع ربطی به "محافظه کار" بودن ندارد، حتی با واژه های خوب میتوان عصبانیت رو نشان داد، با جملات سنجیده میتوان محکوم کرد، با پرورش کلمات جالب میتوان انتقاد کرد و ...
موافقين ۱۰ مخالفين ۰ ۹۶/۰۱/۲۷

نظرات  (۲۱)

موافقم باهات
پاسخ:
آفرین، همانا شما از رستگارانید :))
۲۷ فروردين ۹۶ ، ۲۰:۲۷ قالب بلاگ رضا
بله من هم موافقم
پاسخ:
آفرین ...
شما هم ره رستگاری پیش گرفتین :))
بعله بعله منم در این عرصه قدم نهاده ام :))
پاسخ:
آفرین آفرین :)
باید تو یه جلسه مهم ازت تقدیر کنم :)
بنده مخالفم :/

همینجوری محض خالی نبودنِ عریضه
پاسخ:
دو متر مستقیم بعد بپیچین سمت چپ، درب اول و دوم نه درب سوم که رسیدین سمت جنوب شرق رو در پیش بگیرید مستقیم برید تا برسید به یه جنگلی اونجا خودتونو معرفی کنید و حتما تاکید کنید من فرستادمتون خودشون میدونن با خرس ها چطوری رفتار کنن، بد نمیگذره :)

منم همینجوری خواستم راهنمایی کرده باشم ...
نه زحمت میشه من به یه بسته سوکولات سنگی ام راضیم :))
نیگا چه بچه قانعیم ^^
پاسخ:
سوکولات؟؟؟ تو گروه پوشیدنیاست؟؟ یا یا شاید هم خوردنیا؟؟ نکنه همون شوکول خودمونه؟؟ :))
دلم کباب شد در قبال قانع بودنت، پیرشی ننه :)
مثلا چه جوری با جملات خوب عصبانیت خود مون رو نشون بدیم؟
مثلا به طرف بگیم: لطفا از جلوی چشمهام تشریف بیارید آرامگاه ابدی تون رو گم کنید؟!!!
پاسخ:
آره ... خیلی حرص درآرتر هم میشه ...
مثلا بگید: زود تند سریع از مقابل چشمانم دور شو و سعی کن به جایی درک مانند واصل شو و آرامگاهی بسی نورانی را برای خود برگزین :)) خوب نیست؟؟
عه غلط املایی بود :|
همون شوکول خودتون :)))
شوکول سنگی باشه فقط!
پاسخ:
فک کردم خواستی لوس کنی خودتو :)))
من معمولا موقع عصبانیت یه لبخند میزنم میگم:از چشمام گم شو تا گمت نکردم!
شیک و مجلسی :))
بعد اگه گم نشد دیگه ادبو میزارم کنار...... [استیکر مرموز]
پاسخ:
چه باکلاس :))
فک کنم قبل گم شدن قهقه زنان به سر و صورت میکوبد :)
نه......... با عرض پوزش جمله من کوتاهتر و گیراتره!
پاسخ:
خیلی هم خوب ..
پس مختصر و مفید بودن هم به موارد ذکر شده اضافه میشه :)
رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون حتی! منظور اینکه از کوزه همان تراود که در اوست. پس حواسمون باشه چی میگیم. حواسمون باشه به کلمات.
پاسخ:
بله بله دقیقا ...
من در مقابل استاد ادب و فلاسفه سر خم کرده و به تایید فرمایشاتتان بسنده میکنم :)
من خودم وسط جنگلم :/ ایشونو :/
میخواید بگم حالتونو بگیرن؟؟ :/ :))
پاسخ:
چرا زود قضاوت میکنید؟؟ مگه من گفتم حالتونو بگیرن هان؟؟
منو از چی مترسونید خرس گنده؟؟ :)))
منم واقعا اعتقاد دارم به اینکه قدرت کلام چیز معجزه گر و حساسیه ... خیلی موافقم باهات ^_^
پاسخ:
دقیقا ... به نکته ظریف و خوبی اشاره کردی :)
مرسی ^_^
کاملا درست میگید و خییلی موافقم فقط کاش یادمون بمونه و سعی در رعایتش بکنیم :)
پاسخ:
آره واقعا، گفتن حرفش راحته باید که بتونیم عمل کنیم بهش ...
جا داریم تا جا، یک وقتهایی هم بجای بشین و بفرما و بتمرگ اصلا هیچی نباید بگی :/ همینجورری یک وقتها هم باید با چوب بزاری دنبال طرف!
عصبانیت را به خیلی روش ها میشه نشون داد ولی من به این نتیجه رسیدم عصبانی نشدن از همه چیز بهتره،والا دردسرش هم کمتره.
پاسخ:
:)) 
تقریبا عصبانیت من شبیه با چوب دنبال کردنه :)
اوهوم راست میگین عصبانیت تو لحظه است اونو کنترلش کنیم و نفس عمیق بکشیم حله ولی برا من سخت زود اوج میگیرم و زود هم فروکش میکنم ...
همین پریشب داداشم دستم انداخت یکم بیش از حد بود ناخواسته با حالت عصبی جواب دادم و همون لحظه معذرت خواهی کردم خندید و گفت: من اصلا دل ندارم که به دل بگیرم آجی جونم ... 
هممم. بعضی وقتا از یه کلمه هم خیلی تعابیر مختلفی هم میشه داشت. کلا مثل اینکه کلمه ها چیزای عجیب غریبین. میگم کلا ولشون کنیم با نقاشی حرف بزنیم بهتره
پاسخ:
همه چیز عجیب غریبه فقط کلمات نیست ...
نه من نقاشیم خوب نیست، اون وقت نمیتونم حرف بزنم دق میکنم :)
باهات موافقم بانو :)
پاسخ:
خیلی هم عالی عزیزجان :)
۲۸ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۳۴ یــاسـᓄـךּ ●‿●
به به !
موافقم :)
پاسخ:
قربانت :)
خیلی عالی ...
۲۸ فروردين ۹۶ ، ۱۴:۳۸ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
چه خوبه اگه همه بتونیم خوب حرف بزنیم:)
پاسخ:
اگه بتونیم خیلی خوب میشه :)
۲۸ فروردين ۹۶ ، ۱۷:۲۹ 🍁 غزاله زند
بر منکرش لعنت ;) 
پاسخ:
:)
والا .. اصلا منکرش رو میسپارم دستت حالشو بگیری :)
من و لوس بازی؟؟؟؟
عمرااااااااا :/
پاسخ:
ایول داری تو دختر :)
خب شما به عنوان یه مجری توانا و صاحب سخن یادمون بده از این به بعد بیشتر طرز صحیح و کاربردی حرف زدن رو.
پاسخ:
شما لطف دارین جناب بای پولار دور از وبلاگ :)
شما که هزارماشالا همیشه خوب حرف میزنید و یه پا استادین...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">