"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"پری.ص"

کوچ کرده از بلاگفا :)
آغاز بیست و دومین فصل از زندگی ام :-)
الان شده بیست و سه :)
و الان شده بیست و چهار :)
الکی الکی شد بیست و پنج :)
شد بیست و شش، باورتون میشه؟! :)
99/05/05 ساعت 13:30 مهدی جان وارد زندگیم شد. (ازدواج تایم)
(در بیست و شش سال و پنج ماه و هشت روزگی)
یادم رفته بود بگم وارد بیست و هفت سالگی شدم. :)
28بهمن 1400 به جذابترین شکل ممکن 28 سالم شد.

"دل سرا پرده محبت اوست
دیده آیینه دار طلعت اوست
تو و طوبی و ما و قامت یار
فکر هرکس به قدر همت اوست"

بايگاني
نويسندگان

یه توصیه

جمعه, ۲۳ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۱۵ ق.ظ

اگر پست "زن دوم" به انتخاب میرزا رو خوندید توصیه میکنم این پست رو هم لطفا بخونید.

موافقين ۹ مخالفين ۰ ۹۶/۰۴/۲۳

نظرات  (۱۲)

به توصیه‌ت عمل نمودیم:)
پاسخ:
فدای سوزه باخان قیزیمئز (دختر حرف گوش کنمون).
:)
۲۳ تیر ۹۶ ، ۰۱:۲۴ انگلیش وَن
عجب نقدی بود هااا
ما دیکه باید حواسمون به حرف هامون باشه (آیکون در فکر فرو رفتن)
پاسخ:
مثل اینکه از جانب میرازست ها :)
دقیقا :)
چشم!:)
پاسخ:
سلامت :)
۲۳ تیر ۹۶ ، ۰۱:۵۲ ماهی کوچولو
عجب پستی بود :دی
من البته تو رو نمیدونم ولی واسه یه قسمت نقدشون جواب دارم منتهی خیلی خوابالو میباشم فردا میفرستم براشون :دی 
پاسخ:
کلا همه پست های میرزا خوندنشون دلچسبه :)
ای جانم.
با این همه بنظرم پاراگراف آخر پستشون گوش زد خیلی خوبیه.
۲۳ تیر ۹۶ ، ۰۱:۵۳ الیــــ ــــوت
نابود شدید که :)
پاسخ:
نه نه نه :)
اولا میرزا پست هلما رو نقد کردن نه خودش رو
دوما نقد خیلی سازنده است
سوم بنظرم نابود نشدم :))
چهارما توجه و دقت میرزا رو دوست دارم.
۲۳ تیر ۹۶ ، ۰۲:۱۶ محمود دوم
بعضی وقتها تو بحثهامون، به یه جایی میرسیم که برای هم آیه و سند و روایت و هزارچیز دیگه میاریم، که از دید صاحبان این آیات یا روایات برای این بحث چه جوابی میتونیم پیدا کنیم ... من جای اینها میبودم یه لحظه مکث میکردم و به خودم میگفتم : داری چیکار میکنی؟!
بحث ساده و اشکاره، برای هر ذهنی مشخصه که چندزنی چیز همچین خیلی درستی (حداقل) بنظرنمیرسه، زنها هم که خوششون نمیاد مورد چندزنی مردان واقع بشن، دیگه بحث این آیه و اون روایتت برای چیه؟!
پاسخ:
شما هم مثل من از روی نظر شخصی و احساسات و حتی عقلانیت شخصیتون میگید.
البته پست خودم رو نهی نمیکنم. :)
جواب‌نوشته‌خودت‌دراخرین‌پست
ازپست‌های‌میرزاروهمینجا
میدهم:
مرد،طبق‌گفته‌قران‌میتواندتا۵یابیشتر
همسراختیارکند،که‌همه‌مردهاوزن‌هاقبولش
دارندومردهامیتوننداین۵زن‌رابگیرند
ولی‌این‌رسم‌درولایت‌عرب،رسم‌خوبی
بوده‌وپسندیده بوده‌است‌وان‌زمان
دخترهاابه‌راحتی‌دل‌شکسته‌نمیشدند
ومیتونستندباچهارزن‌دیگرشوهرش‌بسازد
ولی‌امروزه،دخترهاکنارهم‌راه‌میروند
حسودیشان‌نسبت‌بهم‌میشودواگر
این‌دخترهابخواهندزن‌یک‌مردبشوند
اصلاًباهم‌سازش‌ندارندونمیتونند
کناربیاندکه‌اون‌دوستشون شده
همسرشوهرشون‌ودراین‌موقع‌ها
دختران‌بی‌جنبه‌میشوندوحسودی
همدیگرراوقتی‌شوهریک‌مردمیشوند
رامیکنند،مشکل‌اصلی‌جامعه‌این‌است
که،مرداگرشلوارش۳تاشد،اون۲زنش
بااین‌زن‌جدیده‌نمیسازندوالکی‌هم
نمیسازندوفکرمیکنن‌نساختن‌به
بزرگیشون‌اضافه‌میکندنه‌اضافه‌که
نمیکنه‌بدبختشون‌هم‌میکنه
وبهتراست‌دراین‌روزکارهرمرد
به‌داشتن‌یک‌زن‌بسنده‌کند،چون
حسودان‌نمیخواهندببینندزن
ومردکنارهمندواگرببینندیک
مردچندزن‌دارندبینشون‌دعوادارند

من‌نتیجه‌میگیرم‌که:چندزن‌گرفتن
مردتواین‌روزگارامریست‌اشتباه
وهرمردبایددراین‌روزگاربه‌یک
زن‌اکتفاکند

من‌باچندزن‌گرفتن‌مردان‌باتوجه
به‌زمان‌وباجنبه‌بودن‌زنهابسیار
کارخوبیست:)
پاسخ:
من اصلا قصدم جواب نیست، آشنایی با یک نقد درست است. میخام درس هایی که از میرزا میگیرم فقط برا من نباشه بقیه هم دوست داشتن استفاده کنند، بخصوص دو خط آخر پستشون. :)
اینم نظر آقا علی :)
ولی جدای از متن اصلی تذکرات میرزا آموزش نوشتن هست که در چند سطر بصورت فشرده گفتن.
خوب،حرف‌های‌میرزاقابل‌احترام،
ولی‌من تصمیم‌میگیریم‌که‌طرز
نوشتنم‌رابابرداشت‌ازحرف‌های
میرزاتغییربدم،این‌تغییرممکن‌است
موجب‌حذف‌تمامی‌مطالب‌وبلاگ
وجایگزینیشون‌بامطالب‌بابرهان
قوی‌بشود،ازشماواقامیرزاممنونم:)
پاسخ:
صبح بخیر :)
چقد قوی و مصمم :)
۲۳ تیر ۹۶ ، ۰۹:۳۰ محمود دوم
فکر نمیکنم نظرشخصی باشه، بیشتر اینطوریه که نظرشخصیم تو این موضوع به منطق نزدیک تره!
آقای میرزا میخواد بگه تو متنش استدلال قوی ای ارائه داده و انتهای پست هم این مطلب رو گوشزد میکنه به بقیه.
حرف من اینه که اینجا یه بحث در باب مسائل مرتبط با زندگی مشترک و زناشویی و امثالهم وجود داشته، ایشون بجای اینکه از علم روز درمورد استدلال کردن درمورد بحث استفاده کنن رفتن سرکی کشیدن به متون مرتبط با حدود 14قرن پیش، که در اون عصر زن اصلا اهمیتی نداشته و اینجور بحثها اون زمان اصلا تعریف شده نبوده و نگرانی هیچکس نبوده ... بعد تهش بیاد بگه خب، دیدید؟ یاد بگیرید!
نمیدونم چرا فقط منم که به بعضی چیزها خندم میگیره :|
پاسخ:
دقیقا در همین موردی که شما میگید دیروز مفصل با میرزا حرف زدم، ایشون بیشتر به نحوه نگارش من و آمادگی به سوالات احتمالی از طرف مخاطب های مختلف(چه بسا دین مدار، لائیک، دو زنه یا از هر قشر و با هر اعتقادات دیگه باشه) اشاره کردن.
ممنون آقا محمود.
در کل من همچنان آدمای دو زنه رو نمیفهمم، نه انگیزه اشون، نه هدفشون هیچی، در واقع دلیل قانع کننده ای نداره.
۲۳ تیر ۹۶ ، ۱۳:۲۸ بانوچـ ـه
قبول دارم نقد سازنده به این میگن :)
پاسخ:
بله بله میرزا استادن :)
نقد های آمیرزا همیشه سازنده و به جاست.
کلا این دقت نظر آمیرزا رو خیلی دوست دارم:)
یاعلی
پاسخ:
بله.
همه دوست داریم فرشته جان :)
یاعلی مدد.
۲۳ تیر ۹۶ ، ۲۳:۱۹ פـریـر بانو
دیروز هم پست تو رو خوندم هم میرزا رو... هیییییمممم...
ولی درکل زن دوم بودن و گرفتن زن دوم به نظرم چیز قشنگی نیست :)
پاسخ:
میدونم میخونی :)
آره والا چیه آخه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">