"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"پری.ص"

کوچ کرده از بلاگفا :)
آغاز بیست و دومین فصل از زندگی ام :-)
الان شده بیست و سه :)
و الان شده بیست و چهار :)
الکی الکی شد بیست و پنج :)
شد بیست و شش، باورتون میشه؟! :)
99/05/05 ساعت 13:30 مهدی جان وارد زندگیم شد. (ازدواج تایم)
(در بیست و شش سال و پنج ماه و هشت روزگی)
یادم رفته بود بگم وارد بیست و هفت سالگی شدم. :)
28بهمن 1400 به جذابترین شکل ممکن 28 سالم شد.

"دل سرا پرده محبت اوست
دیده آیینه دار طلعت اوست
تو و طوبی و ما و قامت یار
فکر هرکس به قدر همت اوست"

بايگاني
نويسندگان

هیچ وقت،هیچ جا،برا هیچ چیز افراطی نباشیم.

يكشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۶، ۰۶:۱۸ ب.ظ
قمه زنی، درموردش شنیده بودم ولی فکر میکردم چیزی در حد افسانه باشد. ذهنم به هیچ وجه قبول نمیکرد یک انسان عزاداری برای امام حسین(ع) رو در خود زنی ببیند. محرم سال 92 دعوت بودیم در یک شهری، سینه زنی ها و تعزیه خوانی خیلی حس و حال خوبی داشت. میگفتند: چون پلیس اجازه نمیدهد مردم در خانه فلانی قمه میزنند بر سرشان، از یه طرف نمیتونستم باور کنم، از طرف دیگر کمی مشوش شده بودم. ظهر عاشورا بردنمون به یکی از روستاهای نزدیکشون که گویا عزاداری هایشان رو خیلی باشکوه میدونستند، در حال و هوای عزاداری بودیم که یک مرد هیکلی بدو بدو اومد و دقیقا به فاصله یکی دو متری از من با قمه زد به سر خودش دیدم چطوری خون از سرش بیرون چکید و ریخت رو گردن و لباسش، فشارم کامل افتاد و خودم رو انداختم بغل دختر خونه ای که مهمانشان بودیم. صدمه عمد رسوندن به جونی که خدا داده گناهه من باهاش کاری ندارم ولی من تا به الان وحشت و ترسی که اون روز تجربه کردم رو حلال نکردم. حالا باز افراطی باشید، همین اندازه افراط باعث میشه که در قرن 21 در عصر تمدن شاهد سر بریدن باشیم.

+ کاپ اولین سرماخوردگی پاییز هم به خودم تعلق میگیره. تازه کمتر از دوماهه صدام خوب شده، واقعا حوصله جنگ با صدای گرفته رو ندارم.
موافقين ۸ مخالفين ۰ ۹۶/۰۷/۰۹

نظرات  (۲۰)

در جواب فقط میتونم بگم: عقل رو که نیست جون در عذابه
اینا دیگه جز بدیهیاته موندم چطوری یه عده درک نمی کنن اخه:(
یاعلی
پاسخ:
الله اکبرااا :(
علی پشت و پناهت.
:/
پاسخ:
:|
۰۹ مهر ۹۶ ، ۱۸:۵۲ آقای دیوار نویس
#حسین_را_درست_به_جهان_معرفی_کنیم
پاسخ:
موافقم!
۰۹ مهر ۹۶ ، ۱۸:۵۴ جیمیِ معدنچی
جز تأسف واسه این افراد حرفی ندارم! حرف تو کله شون نمیره!

منم سرما خوردم خانم! اگه پسر بودید و اسلام دست و بالمون رو نمیبستم باهاتون همدردی میکردم :)))
پاسخ:
دقیقا! بزنید لهشون کنید...

برادر من شما همدردیت رو بکن، افراطی نباشید لطفا :)))
من اظهار همدردی میکنم.
سلام 
ان شاء الله عزیزان خودزن  محب اهل بیت در اطلاع هستند که این خودزنی ها پاک کننده اعمال ناشایست روزهای عادی گذشته و آینده نیست 

پاسخ:
سلام...
درسته همینطوره!
۰۹ مهر ۹۶ ، ۱۸:۵۹ عاشق بارون ...
چه موقعیت بدی گیر افتادی. فکرش هم آدمو آزار میده...
پاسخ:
آره خیلی بد...
چقدررر حس بدیه دیدن اینجور افراد..
پاسخ:
مهدیس خیلی بد..
۰۹ مهر ۹۶ ، ۱۹:۱۳ پسر مشرقی
امان از جهالت...
پاسخ:
امااااان...
:( آدم های ترسناکین
پاسخ:
آره ترسناک :(
۰۹ مهر ۹۶ ، ۲۰:۲۲ بانوچـ ـه
و چه نقش پررنگ و بزرگی ایفا میکنن این افراد در دین زدگی :/
پاسخ:
خیلی موافقم بانو...
زمان آقای بروجردی علیه الرحمه، اومدن ازشون پرسیدن حکم قمه زدن چیه. ایشون مرجعی بودن که در زمان حیاتشون همه مقلد ایشون بودن. آقای بروجردی گفتن این کار، وهن مذهب و حرام است. برخی گوش دادن . برخی هم گفتن ما همه روزای سال مقلد بروجردی هستیم غیر روز عاشورا! همان افراطی ها...
پاسخ:
جالبه نمیدونستم ولی شنیده بودم حرامه....
عجب آدمایی پیدا میشن، برا همینه میگن انسان موجود عجیبی است!
افراطی ها.....
سلام
من میخواستم،یکم به خودم قمه بزنم
وسیله اش روهم داشتم،دوستان همراهی
نکردند،من بیخیال شدم،ولی اینکه حرومه وخداازاربه خود
رساندن راگناه کبیره دونسته وبازشیطان ازوجودم بیرون نمیرفت

درشهربعدی ازخانه مان یعنی۵کیلومتریش.شهر.قهدریجان..شب
وروزتاسوعاوعاشوراقمه زنی میکنند
توی اصفهان هم میزنند
من یک بار۴سال پیش باپسرداییهام زدم
کمی سوزداشت ولی ادم نشدم
والان شمابگوچراقمه نزنم؟؟
پاسخ:
سلام..
من حرفی ندارم. :|
۰۹ مهر ۹۶ ، ۲۲:۲۸ آقاگل ‌‌
قمه زنی میخوای ببینی؟ اصفهان شهر زیبای خمینی شهر. :| رسما میزدن تا همین یکی دو سال قبل. الان جلوش رو گرفتن حدودا.
کربلا هم یه قسمتی داشت که قمه میزدن. یادم نیست اسمش چی بود. 
پاسخ:
یاابوالفضل....
نه بابا من غلط بکنم دلم بخواد ببینم، اون یه بار برا هفت پشتمم کافیه. 
آخه چرا؟؟ واقعا نمیفهمم.
شما نزنیدا آقاگل.
۱۰ مهر ۹۶ ، ۰۰:۱۱ ملکه بانو
درست و غلط بودنشو به نظرم مراجع باید مشخص کنن اما شما چرا رفتی نگاه کنی؟

پاسخ:
من رفته بودم نگاه کنم؟؟ ملکه بانو خوب نخوندیاا!
۱۰ مهر ۹۶ ، ۰۰:۵۴ ملکه بانو
ای واااای مثل این که واقعا درست نخونده بودم، ببخشید!!
وصفی که من از قمه زنی شنیده بودم، همیشه تو یه محیط بسته و محفوظ بوده.

پاسخ:
عیبی نداره جانم :)
من کلا فکر میکردم افسانه است، فقط حرفشو میزنن.
۱۰ مهر ۹۶ ، ۰۳:۱۳ محمود دوم
محرم فرصت مناسبیه تا قبول کنیم ایران خرافی ترین کشور منطقه است
پاسخ:
بنظر من نمیشه همه چیز رو تعمیم داد.
۱۰ مهر ۹۶ ، ۰۸:۵۶ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
پسرخاله م پارسال عاشورا کربلا بوده. حالش بد شده، کل روز رو نشسته بود تو خونه به جای اینکه حرم باشه!!
پاسخ:
حق داشته پسرخاله ات خب!
می‌دونی مشکل کجاست؟! مشکل اینجاست که یه عده با همین چیزا به محرم و عزاداری خرده می‌گیرن!
پاسخ:
اینم میفهمم حوا.
ولی محرم و قیام امام حسین(ع) به خودی خود جایی برا خورده گرفتن نداره.
۱۰ مهر ۹۶ ، ۱۵:۱۳ محمود دوم
کلا بنظر شما هروقت اعتقاداتتون نتیجه بدی براتون داشته باشه نمیشه تعمیم داد :) عادی داره میشه کم کم برام
پاسخ:
:)))
چون میگید اعتقادات و منم به اصلش پایبندم و معتقد.
ذاتا من به هیچ چیز نگاه مطلق ندارم. :)
بنظرم نگاه مطلق=افراط
۱۰ مهر ۹۶ ، ۱۵:۲۲ محمود دوم
دیدگاه و اعتقادات شما بر پایه مطلق گراییه، بعد میگید نگاه مطلق گرایانه ندارید؟! در پاسخ به کامنت دیگه ای گفتین حسین و قیامش جایی برای خورده گرفتن نداره، خیلی هم ذاتا به هیچ چیز مطلق نگاه نمیکنید!
اونجایی که به نفعتون نیست و شجاعت قبول کردن حقایق رو ندارید با این لفظها به مغالطه رو میارید، و الا خودتون خوب میدونید ذاتا چجور نگاهی دارید :)
پاسخ:
:))
در نظر من آره جایی برا خورده گرفتن نداره. ولی شمایی که نظرت غیره این هست من رو اصلا عصبی نمیکنه. ما همگی شعور داریم و براساس اون اعتقاداتمون رو انتخاب میکنیم، درواقع باور و اعتقاد ما نتیجه انتخاب های ماست، اون حرفی که زدم نتیجه انتخاب منه و نظر شما میتونه غیر این باشه. درحالی که شما میفرمایید قبول کنیم ایران خرافاتی ترین کشور منطقه است و من میگم نمیشه تعمیم داد پس با تفکرات من شمام باید نظر من رو محترم بشمرید همونطور که من به عقاید شما احترام میذارم. من همچنان معتقدم این لحن شما مطلق گرایانه است نه پایبندی من به اعتقاداتم. :)
شما که مصمم میگید حقایق یعنی شمیر رو از رو بستین، بیایید قبول کنیم که حقایق در نظر من و شما میتونه متفاوت باشه و اینم هزاران دلیل میتونه داشته باشه. :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">