"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"پری.ص"

کوچ کرده از بلاگفا :)
آغاز بیست و دومین فصل از زندگی ام :-)
الان شده بیست و سه :)
و الان شده بیست و چهار :)
الکی الکی شد بیست و پنج :)
شد بیست و شش، باورتون میشه؟! :)
99/05/05 ساعت 13:30 مهدی جان وارد زندگیم شد. (ازدواج تایم)
(در بیست و شش سال و پنج ماه و هشت روزگی)
یادم رفته بود بگم وارد بیست و هفت سالگی شدم. :)
28بهمن 1400 به جذابترین شکل ممکن 28 سالم شد.

"دل سرا پرده محبت اوست
دیده آیینه دار طلعت اوست
تو و طوبی و ما و قامت یار
فکر هرکس به قدر همت اوست"

بايگاني
نويسندگان

کلیشه فردا شاید هم فردای کلیشه ای

سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۳۵ ب.ظ

فردا روز جالبی است، یکم دقیق تر به صندلی های توی پارک ها، داخل ماشین ها و میزهای کافی شاپ ها نگاه کنیم به ظاهر روز پُر از احساس را تجربه خواهیم کرد. دست ها در دست هم قفل شده و آرام انگشت های هم رو نوازش میکنند، یکی خرسِ عروسکی خریده دیگری شکلات هایش را با عشوه نزدیک دهانش میبرد. یکی برای عشقش شال گردن بافته و دیگری برایش خطاطی کرده... در آغوش هم غرق شده و نفس عمیق میکشند تا اندازه سالها برای ریه هاشان عطر هم را ذخیره کنند. تلاش برای تلقین تقدس را همیشه به وضوح لمس کردم ولی به واقع عشق مقدس است یا یک مشت احساسات... البته که احساس معنایی در تضاد با مقدس بودن ندارد هرچند مترادف هم نیست.

جالبه عشق باید شرایط سرش بشه، عاشق باید اهل ریسک باشه. کدام عاشق؟؟ کدام معشوق؟؟ اینکه دیروز یکی با خنده هایی که دوست داشت نشانی باشد برای بیان بیخیال بودنش از آدم هایی حرف میزد که اگر شرایط همراهی میکرد، اگر کمی عاقل تر میبود حتما یکیشان فردا با دسته گل پیشش حاضر میشد یعنی عشق؟؟ یا دیگری که خود را سوخته در فراق کسی میبیند که شاید صدها سال دیگر هم بگذرد نیم نگاهی عاشقانه از وی نخواهد دید؟؟ یا حتی طعم ملس لذت روزهای شیرین دوتایی؟؟

بنظرم همه نباید منتظر عشق باشند. بهتر است مثل آدم زندگیمان را بکنیم و غرق در جستجوی عشق نباشیم، عشق های عالم انتخابی تصادفی است احتمال اینکه ما برای عشق انتخاب شده باشیم همان اندازه است که انتخاب نشده باشیم. بهتر است مثل آدم زندگیمان را بکنیم دوست بداریم و دوست داشته شویم، عشق اندازه یک احتمال است همین احتمالی شبیه شیر یا خط شدن سکه در کنکورهای هر ساله مان.

فردا ولنتاین است، من در شهر و روستاهای شمال غرب ایران بویی از غرب زدگی نبرده ام فقط هرازگاهی عشق را تحلیل میکنم به بهانه احتمال مواجهه با واژه عجیب، قریب و غریب عشق. 



موافقين ۴ مخالفين ۰ ۹۶/۱۱/۲۴

نظرات  (۲۲)

مطلب جالب و خوبی بود ممنون ازتون 
پاسخ:
بله
بقول یکی عشقای این دوره زمونه کشکه..فقط دنبال پول جمع کردن باش
پاسخ:
حقوق ماه اول + اضافه کارم - صدتومن تو کارتمه :) هنوز.
امروز و دیروز و فردا نداره بنظرم کلا عشق مقوله پیچیده ایه. جدیدا کشک بودنش به دلایل زیادی بیشتر خودنمایی میکنه همین.
چقد خوبه این اهنگ وای
پاسخ:
اوهوم :)
دیوونگی هم باحاله
با نیگس سبز موافقم:)

+این اولین کامنتیه که دارم با گوشی میدارم:)
پاسخ:
منم موافقم :)
واقعا این حجم از قوی بودن حافظه و هوش هیجانی جالبه.

+ و یکی از افتخارات وب من :)) اندرویدی شدنتون رو مجدد تبریک میگم :)
خداییش ربط کامنتمو به حافظه و هوش هیجانی نفهمیدم:)

+واقعا به خودتون افتخار کنید
چون کامنتای وب خودمو حال ندارم با گوشی جواب بدم ولی اینجا دارم یا گوشی کامنت میدارم:)
مجدد ممنونم:)
پاسخ:
اشاره به پست ماقبل آخر نرگس :)

+ درحال به خودم بالیدنم :))
خبه دیگه چه خبر؟؟
آهان فکر کردم درباره حافظه من صحبت می کنید:)

+سلامتی
پاسخ:
شما پست نرگس رو نخوندین؟؟

+ خوبه.
والا من اصلا نمی دونم نرگس کدوم دوست عزیزیه:)
پاسخ:
وای دده الان دیدم نرگس اسمش رو عوض کرده شده "نیگس سبز".
خط رو خط شد ببخشید. :)
نرگس از دخترای نیک بیان.
فقط سپندارمذگان ✌← 5 اسفند
😁

میگما! معشوقه ی کسی هم نشدیم که برامان از ای خرس پشمالوهای قرمز که یه قلب قرمز رو شیکمش داره، بخره :دی

پاسخ:
واه واه :) 
اونو کجای دلم بذارم آخه!

:)) برو فردا برا خودت بخر یوقت عقده ای نشی :)
۲۴ بهمن ۹۶ ، ۲۳:۱۷ ابوالفضل ;)
عشق‌ها بر دو نوعند. یک گروه مثل فشفشه می‌مونند. سر و صدا و رنگ و لعابشون چشم رو خیره می‌کنه. اما عمرشون کوتاه و آتیششون سرده.
یک گروه هم مثل آتیش زیر خاکستر. بی سرو صدان، اما داغ و با عمر طولانی.
این فردایی‌ها از نوع اولند و من دومی رو می‌خوام. دومی خیلی خوبه...
پاسخ:
بنظرم نمیشه به این صراحت تو دو گروه دسته بندی کرد جزئیات بیشتر از این حرفاست :)
هر کی یه جوری از عشق دور میشه شایدم شما فقط میخوای ولی واقعا عشق فقط خواستن یک متده؟؟ 
۲۴ بهمن ۹۶ ، ۲۳:۲۶ ابوالفضل ;)
نفهمیدم منظورت رو. شاید چون جواب عاقلانه ای دادی به کسی که احساسی فکر می کنه ولی عاقلانه عمل می کنه.
کلا خودم با خودم نمی دونم چند چندم. خصوصا امشب...
پاسخ:
آره اتفاقا درست فهمیدین :) من زدم جاده خاکی :)
حل میشه اصلا چه معنی داره به این چیزا فک کنید.

چه دلنشین، پریِ من :)

مشکل ما دقیقا همینه که به زور میخوایم عاشق بشیم یا دوست داشته‌بشیم...
به وقتش خودش میاد سراغ آدم دیگه...


پاسخ:
دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید. :)

نه نه به این امید که به وقتش میاد هم نباید حال رو از دست داد...
حالا ما بریم عاشق بشیم هم میاد میگه این چیزها مال غربه و بیا تقلید نکنیم بازم خبری از این چیزها نیست، کلا شانس نداریم:))) من برم یه اسپرسو خودمو مهمون کنم سنگین‌ترم:D
+به‌به خیلی این آهنگ رو دوست دارم:)
پاسخ:
تو عاشق شو من یه تنه جلو این حرفا میاستم :) منم دعوت کن خب.
+ نوش جان :) فک کنم تو فرستادی برام.
خودم که بخرم مزه نمده ^_-
پاسخ:
مده مده بالام جان :)

من با چیزهای مصنوعی مشکل دارم. مثلا گریه برای سیدالشهدا خیلی خوبه، اما همین گریه اگر مصنوعی باشه ازش بدم میاد. عشق و عاشقی اگر اصالت داشته باشه و واقعی باشه خیلی خوبه. اما اینکه یک روز خاص افراد بخواند عاشقی کنند به نظرم خیلی مصنوعی و نچسبه!
پاسخ:
میفهمم.. طرز فکر منطقیه :)
عشق میدونی چیه؟
یه جور تست کردن !!

بقول شاعر

گلی گم کرده ام میجویم او را
به هر گل می رسم، می بویم اورا

+این شعر بهترین توضیح برای نظریه مُثُل افلاطونه/
افلاطون میگه اصل عشق در این دنیا نیست. فقط یه سایه ازش هست. اصلش در عالم مثل [ایده یا عالم عقل ]هست :)


پاسخ:
هیییم. جالبه باید دقیقتر به این کامنت فکر کنم و بهممش :)

یعنی امکان داره عشق درش تکرار رخ بده؟؟
منم اعتقادی بهش ندارم ولی هدیه گرفتن و ایضا هدیه دادن رو تحت هر شرایطی و تحت هر عنوانی بسیار دوست میدارم:)
پاسخ:
به به :)
منم که یه هدیه قراره بهت بدم هی نمیشه ولی تهش میدم.
عشق خودش باید بیاد در خونه‌ی ادم رو بزنه(عینکش را بالاتر میگذارد) :D
بیا بالام جان بیا قهوه دعوت خودم، انتظار نیمه‌ی گور به گورم رو بکشم هیچ وقت چیزی گیرم نمیاد:))☕
پاسخ:
صحیح :)
والا منو سفت بچسب :))
تکرار چیه دیگه؟
پاسخ:
تست کردن امکان داره چند دور تکرار شه. از قسمت اول اونجوری برداشت کردم.
:))
پاسخ:
همیشه به خنده :)
همینجوری هی تکرار میشه تا برسی به اینکه عشق باید فراتر از همه ی این چیزا باشه


ماجرای آفتاب پرست شدن حضرت ابراهیم رو یادت هست؟
پاسخ:
جالبه..

نه. میگید منم بدونم؟؟
سوره ی انعام آیه 76
http://tadabbor.org/?page=quran&SID=6&AID=76

بعدشم این پست که سرچ کردم :)

http://mahdiyardelkash.blog.ir/post/413
پاسخ:
سرعت پایینه لینک اول رو هنوز باز نکرده :|

ممنون میخونم. :)

قرآن معجزه است و کلمه به کلمه اش تا ته دل و مغز استخوان آدم رسوخ میکنه. بنظر من یکی فقط کمی از قرآن رو بفهمه میشه دانای کل.

جالب بود.
حسودی نکن دیگه،ایشالا سال بعد توام کادو میگیری😂
پاسخ:
:))) الان مووووخوووااام :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">