"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"پری.ص"

کوچ کرده از بلاگفا :)
آغاز بیست و دومین فصل از زندگی ام :-)
الان شده بیست و سه :)
و الان شده بیست و چهار :)
الکی الکی شد بیست و پنج :)
شد بیست و شش، باورتون میشه؟! :)
99/05/05 ساعت 13:30 مهدی جان وارد زندگیم شد. (ازدواج تایم)
(در بیست و شش سال و پنج ماه و هشت روزگی)
یادم رفته بود بگم وارد بیست و هفت سالگی شدم. :)
28بهمن 1400 به جذابترین شکل ممکن 28 سالم شد.

"دل سرا پرده محبت اوست
دیده آیینه دار طلعت اوست
تو و طوبی و ما و قامت یار
فکر هرکس به قدر همت اوست"

بايگاني
نويسندگان

روز یشمی رنگ من

شنبه, ۷ دی ۱۳۹۸، ۰۷:۳۵ ب.ظ

اینکه خودم هم باور میکنم که "خودم صاف و ساده ترین دختری هستم که به عمرم دیدم"، برایم زیاد هم جذاب نیست، دروغ چرا ناراضی هم نیستم از این صفتی که با خواست خودم بهم تحمیل شده. امشب اولین سری از دلنوشته های **** رو در دفترچه خاطراتم نوشتم، قرار مرور کردنش رو با یک شبانگاه بهاری هماهنگ شدم. اینروزها رو با تمام سختی هاش دوست دارم. بعضی وقتها دلت تلاش کردن میخواهد، بیخوابی کشیدن برای رسیدن به هدف میخواهد، بعضی وقتها دلت جنگیدن میخواهد و لذت پیروزی در یک جنگ سخت. پیروزی به شرط جنگ، رسیدن به شرط وجود هدف، همه چیز در این دنیا گره خورده به یک چیز دیگر. اینروزها دلم هوای درس و مدرسه و دانشگاه دارد، دلم استرس شب امتحان میخواهد، کافی میکس سرکشیدنهای سه بامداد میخواهد، دلم صبحانه ای با طعم ساقه طلایی کاکائویی و آب پرتقال میخواهد. 

و اینروزها بیشتر از همیشه خودم رو دوست دارم، مراقب خودم هستم، سعی میکنم خوب باشم. 

امروزتون چه رنگیه؟!

موافقين ۵ مخالفين ۰ ۹۸/۱۰/۰۷

نظرات  (۱۵)

شاید سرخ، پر از هیجان و دلشوره بابت یه تعهد شگفت انگیز 

می‌دونم که بهم قوت قلب می‌دی. امیدوارم پشیمونت نکنم. 

پری دعا لازمم. 

پاسخ:
خوبه :) هیجان و حتی دلشوره هیچ کدوم بد نیستن، فقط محتاطترت میکنن.
نگران نباش دختر، مطمئنم که تو از پسش برمیای.
قوت قلب الکی نبوداااا همه اش بخاطر حس اطمینانی بود که تو وجود من هست. :)
چشم حتما حتما دعا میکنم...

خاکستری، آبی و گاهی بی‌رنگ

شیرین در اوقاتی و سخت اندیشه در باب دغدغه‌های قریب الوقوع در لحظاتی دیگر

پاسخ:
قابل قبوله :)
درسته؟!

سفید، از این نظر که ترکیب همه رنگاست.

سردرگمی. 

پاسخ:
چقدر گنگ!
۰۷ دی ۹۸ ، ۲۱:۴۴ آقاگل ‌‌

خستگی چه رنگیه؟ :)

همون رنگی.

.

(دقت که می‌کنم چند وقتی هست شکل محتوای وبلاگت عوض شده.)

پاسخ:
بنظر من خاکستری.

(خودمم همین فکر رو میکنم، نمیدونم خوبه یا بد؟! شما که آقاگلی بگو ببینم خوبه یا بد؟!)
میدونم چرا اینطوری شدم ولی انگار بلد نیستم این حالت رو شرح بدم.
۰۸ دی ۹۸ ، ۱۰:۴۵ بانوچـه ⠀

امروزم صورتی ملایمه با سفیییید

دو هفته تولد بازیه آخه :))

پاسخ:
خوبه خوبه :)
فکر کنم روز تولد خود یاسی میشه. ^__^
۰۸ دی ۹۸ ، ۱۵:۲۱ آشنای غریب

آبی کاربُنی یا آبی شالی شایدم آبی سرمه ای متمایل به آبی لاجوردی 

اصلا آبی بنتون میگم که به‌روز باشه 

 

 

پاسخ:
شما چقدر باکلاسین :) 
لاجوردی قشنگتره.

سلام و درود پیشی ! 🌹

 

خب بزار اول جواب سوالت رو بدم !

چ رنگی داره رو نمیدونم ! خب هر روزش یک رنگه ـ امروز با گرمای لذت بخش آفتاب ک از پشت شیشه صورتم رو نوازش میکرد بیدار شدم . آسمونی ابی با تکه گلهای ابری کوجولو رو دامنش !

الان دارم فکر میکنم چطوری این انرژی خوب رو در قالب کلمات برا پری بنویسم ک حال دلش خوب بشه و دیگه امشب تا خروس خون بیدار نمونه ! 😁

قیزم ! زندگی بیرحمانه ترین جنگی ست ک من میشناسم و هر روزش(گاهی ساعاتش)رو موفق شدن یا ب تعبیر تو «پیروز» شدنش موهبتیست ک بستگی ب عوامل دیگه هم داره 😕

شاکر خدا باش ک صاف و ساده ای ولی باید یاد هم بگیری ک گاهی هم باید حجاب (چادر منظورم نیست 😄) پیش گیری ک از سادگی و صداقتت سوء استفاده نشه 

انشااله ک روزت آبی و سبز باشه 🤍🤗

پاسخ:
سلام :))

من این بی ثباتی رو دوست دارم. :)
خب میشه یه روز یاسی رنگ خوشگل، امشب بخاطر حال دل خوب بیدارم.  :)) مرسی یه عالمه.
هوووم.. و البته بنظر من بستگی داره موفقیت رو چطور معنی کنیم، بعضی وقتها هم به امید موفقیت با زندگی سر میکنیم و این ترسناکه، شما بهتر میدونین که امیدواری خالی موفقیت به همراه نداره. راستی "قیزیم" رو خیلی خوب میگین، خیلی دلنشین اداش میکنید. مرسی :)
خداروشکر. خب باید بگم یه نمه زرنگی هایی هم برا خودم دارم، هرچی باشه دختر زمستانم. امیدوارم که هیچ وقت طعم سوءاستفاده از صداقت و سادگیم رو نچشم.
ممنون انشاءالله :)
۰۸ دی ۹۸ ، ۱۸:۴۳ آبان دُخت

امروز من خردلی بود!

یکم شیرین و زیبا یکم تلخ و پکر!

پاسخ:
مثلا اگه میوه بود لیمو شیرین میشد...
امیدوارم شاد باشید.
۰۸ دی ۹۸ ، ۲۳:۰۵ آشنای غریب

تازه آبی فیروزه ای و هوایی رو هم بلدم:))))

پاسخ:
آفرین :)
یه رنگارنگ به حساب من برا خودتون جایزه بدین.
۰۹ دی ۹۸ ، ۰۱:۳۶ פـریـر بانو

راضی‌ام ازت که مراقب خودتی. درووود بر تو رفیق قشنگم. ^_^

 

امروز من راستش با درد و حال نه‌چندان خوب و بلندشدن از سر کلاس گذشت و نمی‌دونم چه رنگی بود...

اما اگر بخوام از حالم بگم آبی یواشه! ^_^

پاسخ:
مرسی ^___^ خیلی خوبه که دوست قشنگم راضیه.

خداقوت دختر :)
آبی یواش با تو معنی میشه. آبی یواش و شیدا، خوبه منم راضیم ازت ^__^

بازم ک بیداری ! 😁

پس هر شب حال دلت خوبه ک شب زنده داری میکنی ؟ 😄

والا چ میدونم 🤔 بزار گلیمم رو بندازم اون گوشه بشینم یکم ولحرفی کنم 

انشااله ک همیشه حال دلت خوب باشه دختر !

نمیدونم خانم باربارا والترز ک از مجریان بسیار سرشناس تلویزیونی آمریکاست میشناسی یا نه !

ایشون سالها پیش از شروع مبارزات آزادی طلبانه افغانستان داستانی مربوط ب نقشهای جنسیتی در کابل تهیه کرده ک ی قسمتیش رو اینجا برات ولحرفی میکنم .
....... در سفری ک ب افغانستان داشتم متوجه شدم ک زنان همواره و بطور سنتی 5 قدم عقب تر از همسرانشان راه می روند.
اخیرن نیز سفری ب کابل داشتم ملاحظه کردم ک هنوز هم زنان پشت سر همسران خود قدم بر میدارند و علی رغم کنار زدن رژیم طالبان ، زنان شادمانه سنت قدیمی را پاس میدارند . ب یکی از این زنان نزدیک شدم و پرسیدم : چرا شما زنان اینقدر خوشحالید از اینکه سنت دیرین را ک زمانی برای از میان برداشتنش تلاش می کردید همچنان ادامه می دهید ؟
آن زن مستقیم ب چشمانم خیره شد و گفت : بخاطر مین های زمینی !

نتیجه اخلاقی داستان : مهم نیست که به چه زبانی حرف بزنید و یا به کجا بروید پشت سر هر مردی یک زن باهوش قرار دارد .

شبت خوش

 

پاسخ:
خوبی زندگی به اینه که میتونیم به روز و شبامون تنوع بدیم. :) و چه بهتر که تنوع ها همش حول حال خوب باشه... 
استفاده میکنیم از فرمایشاتتون چه حرفیه :)
خیلی ممنون.😊
در حد اسم و دیدن چهره اشون و شغلشون و این اطلاعات سطحی میشناسمشون.
اول اینکه برام جالبه بدونم کدوم قسمت از حرف من یا چه چیزی باعث شد شما این داستان رو تعریف کنید؟!
دوم اینکه نتیجه اخلاقی داستان که شما فرمودین منو اونجوری که باید قانع نمیکنه، برا همین یه سرچی هم تو نت زدم و کل اطلاعات گوگل نسبت به این داستان دقیقا همین گزیده از داستان و همین نتیجه هست که شما نوشتین.
من تو این داستان نه افق دید باز شده برا همون زن ها دیدم و نه باهوش بودنی که ازش حرف زدن برام قابل توجیهه. ترس برام بولدتر از باهوش بودنه تو این داستان. :)
شب دوشنبه اتون بخیر.

سلام و درود هلمای عزیز 🌹

داستان هیچ ربطی ب گفته های شما نداشت خانوم

خب وقتی گلیمم رو گوشه وبلاگ پهن کردم میخاستم یک دهن آواز برات بخونم 😄 دیدم صدام بهت نمیرسه یک داستان برات تعریف کردم  یا انتظار داشتی بلند میشدم میرقصیدم ؟ 😁

درمورد برداشتت از داستان و ترس ـ باید خدمتت عرض کنم ک بله میشه اینطور هم برداشت کرد بشرطی ک زن افغانی اون جواب رو نمیداد 😄 

بهرحال😉

سال ترسایی (میلادی) هم داره نفس های آخرش رو میکشه 

امیدوارم این سال برای تو و خانواده سالی همراه با سلامتی و شادی و موفقیت باشه

 

.° _██_* 。*./ \ .˛* .˛
˛. (´• ̮•)*˛°*/.♫.♫\*˛.* ˛_Π_____. * ˛*
.°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.˛*\./______/~ *. ˛*.。˛* ˛. *。
*(...'•'.. ) *˛╬╬╬˛°.    |田田 |門|╬╬╬╬ .
˜"*°•♥•°*"˜¯`´¯˜"*°•♥•°*"˜¯` ´¯˜"*°´¯˜"*°•♥•°*"˜¯

 

 

پاسخ:
سلام جناب جانان عزیز..
میگماا :))
اتفاقا برام جالب بود. خیلی بی ربط طور کتابی که میخونم رو همون اولاش ول کردم و باید ادامه اش بدم.. رقص نمیدونم چقدر بهتون میاد ولی آواز خوندن خیلی بهتون میاد.
من همچنان مُصرم رو حرفم که حرف زن افغان نشان باهوش بودنش نیست. بقول شما به هرحال :)

سال جدید برا شما و خونواده محترمتون هم مبارک باشه... مرسی برا آرزوی قشنگتون. 
امیدوارم حالتون همیشه خووب خووب باشه.

چقدرم هنرمندین شما *__*

گفتین سال ترسا یاد شعر استاد شهریار افتادم که گویا برا دختری مسیحی سرودن:

گئتمه ترسا بالاسی منده سنه سایه گلیم                      

دامنوندن یاپیشیب سنله کلیسایه گلیم                                                                       

یا سن ایسلامی قبول ائیله منیم دینیمه گل                                                               

یادا تعلیم ائله من مذهب عیسایه گلیم     

تورکون دیلی

بهجت آباد خاطره سی

سهندیم

حکیمه جان!

ایمان مشتریسی

یاتا بیلمه ییرم

شاطر اوغلان

زمان سسی ( با ترجمهٔ فارسی)

گئتمه ترسا بالاسی

ناز ایله میسن

آزادلیق قوشی وارلیق

غم باسدی قلیانیمی

پروانه و شمع

بلالی باش

ایمان ایله گئتدی

آغیز یِئمیشی

دنیا نه یالان تاپماجادیر؟

هارا قاچسین اینسان؟

قاصد

گوزوم آیدین

چابالیر اوره ک سینه مده

اویون اولدوق

انس و جن ( با ترجمهٔ فارسی)

الله بویاغی

قافقازلی قارداشلار ایله گوروش

عؤمروُن نئجه گئچدی ؟

عزیزه ( با ترجمهٔ فارسی)

هلال محرم

خان ننه

پاسخ:
مرسی برا این همه یادآوری :)
باعث شد برم چندتا از این شعرها رو بخونم.
راستی اینا همه تیتر شعرهای ترکی استادن، استاد. شما خوندین شعرهای ترکی استاد شهریار رو؟! 

خواهش

راستش من خیال کردم این خودش یه شعره!

معنیشو کمیدونستم بخاطر همین دعا دعا میکردم چیز بدی توش نباشه یا معنای بدی رو نمیرسونه

حالا که عناوین شعرن باز خدا رو شکر :)

پاسخ:
حدس زدم که فکر کردین یه شعر واحده :)
الهی :)
از صبح این شعر استاد رو تو ذهنم تکرار میکنم:
ایل کئچدی، باهار اولدو، خبر یوخ گولوموزدن،
گول آچمادی، قووزانمادی سس بولبولوموزدن.
بایرام گونوموز، یاسلى گؤروشلرله کئچر کن،
شادلیق نه اوماق بیز آییمیزدان ایلیمیزدن
تقویم آلابیلمم اله، گؤردوم منه تقویم،
«گؤزداغ» دىکى (تقویمى) ده گئتدى الیمیزدن.
بیز باغچامیزى بئلیه بیللیک؟ داهاهیهات!
نایمید اجلین بئلداری وورموش بئلیمیزدن
(تقویمى) اولاردان دی کى، یاددان چیخابیلمز،
یاددان نئجه چیخسین، آدى دوشمور دیلیمیزدن
ائل ایچره، باشى بیریئره گاهدان اوییغاردى،
اوگئتدی، ییغینجاق دا ییغیشدی ائلیمیزدن
یولداش سپه لندى، ائله بیل سام یئلى اسدى،
سرسام دى قالان بیزلره، بوسام یئلیمیزدن
دنیا نه یامان تاپماجا دیرباش چخاران یوخ،
بیزباش تاپاق آنجاق، بوقوبول- منقلمیزدن.
(تقویمى) کیمى دوز کیشى؟ هیهات تاپیلماز،
بیر شمع دى کى، کؤچدو بیزیم محفیلیمیزدن
اوچ نازلى بالا، همسر ایله قالدیلا- باشسیز،
یانساق دا اود ال چکمیه جکدیر کولوموزدن.
بیر (کافیه) اوندان باجارى یادگار اولسون
باش یولمادا، بیرتئلدی قالان کاکیلمیزدن
ائل بیرده دئسین: «سئل سارانى قاپدى قاچیرتدى»،
آغلاشدى بولودلاردا بوداشقین سئلیمیزدن
بیر مزرعه دیر (شهریار) ین عومرو، نه حاصل،
سئل، قویمورو بیرچؤپ ده قالا حاصیلیمیزدن
۱۳ دی ۹۸ ، ۱۶:۳۹ تبلیغات رایگان

چیزی بین سبز و آبی

D:

پاسخ:
خوب و دلباز :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">