"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"پری.ص"

کوچ کرده از بلاگفا :)
آغاز بیست و دومین فصل از زندگی ام :-)
الان شده بیست و سه :)
و الان شده بیست و چهار :)
الکی الکی شد بیست و پنج :)
شد بیست و شش، باورتون میشه؟! :)
99/05/05 ساعت 13:30 مهدی جان وارد زندگیم شد. (ازدواج تایم)
(در بیست و شش سال و پنج ماه و هشت روزگی)
یادم رفته بود بگم وارد بیست و هفت سالگی شدم. :)
28بهمن 1400 به جذابترین شکل ممکن 28 سالم شد.

"دل سرا پرده محبت اوست
دیده آیینه دار طلعت اوست
تو و طوبی و ما و قامت یار
فکر هرکس به قدر همت اوست"

بايگاني
نويسندگان

بزرگترها را دوست ندارم

دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۸، ۰۳:۱۵ ب.ظ

پست پیش نویسی دارم با این عنوان "انگار که بزرگتر شدم"، مگر غیر از این است که بزرگترهای امروزی استاد سکوت اند و توجیه. سردار تو سیاهی شب ترور شد، خیلیهامون ناراحت شدیم، غصه خوردیم، گیج بودیم. رگ اتحادمون باد موقتی کرد، لحظات کنار هم غصه خوردنمون زیاد طولی نکشید، دوگانگی و دوقطبیها و یارکِشیها رخ نشون دادن، سکوت کردم و به بزرگتر شدنم افتخار کردم. خبرهای بد پشت سر هم ردیف شدن روز تشیع باز مرگ و رفتن، مجدد قطب ها جان گرفتن و به جان هم افتادن، عجب موجوداتی هستیم ما آدمها وقتی جان هم میگیریم میافتیم به جان هم، البته بهتر است بگویم چرا باز هم مرگ و رفتن؟! مرگ و داغ؟! خانه بی مادر چرا؟! موج انتقام راه میافتد، خون در مقابل خون، قصاص. قصاص ترامپ؟! ریختن خون عوامل ترور؟! بچه های قدونیم قدمان حرف از کشتن میزنند، بچه های قدونیم قدمان فهمیده اند سردار که بوده و با چه کسانی جنگیده، فرزندان قدونیم قدمان هرچه را که فهمیده اند عقده میکنند بیخ گلویشان، فرزندان قدونیم قدمان دنیای تنفربرانگیز و خشن را قشنگ میشناسند. نمیدانم اینگونه تربیت کردن خوب است یا بد فقط میدانم اگر قرار باشد فرزند من هم در فضای مسمومی مثل امروز قد بکشد، بعضی وقتها چشمها و گوشهایش را خواهم بست، بچه من باید قدری بچگی کند بدون چشیدن طعم تلخ دنیای آدم بزرگها. بچه های قدونیم قد تکرار بود؟! بله هزار بار تکرار میکنم بلکه خودم بفهمم که درمورد بچه ها حرف میزنم، قشری که قدشان را نیم قد میخوانیم ولی توقع داریم تمام قد مقابل مشکلات بایستند، درمورد برجام اظهار نظر کنند و آماده کشتن و کشته شدن شوند، به مرد و شیرزن بارآوردنشان مینازیم. من دنیای بدون جنگ دوست دارم، کجاست آنجا؟! غم که تمامی ندارد، یک زمانی قطار تبریز-مشهد، آتش پلاسکو و فاجعه معدن گلستان ردیف شدند و حال، راستی قبلی ها جبران خسارت شدند؟! علی همکلاسی من بود که هرساله برای ادای نذر مشهد میرفت، خسارتش اگر خون بها باشد در شهر پدری اش برای امور خیر صرف شد، شبکه استانی هم گزارشش را پخش کرد، مادر داغدارش را اولین و آخرین بار در مراسم ختمی که در دانشگاه برایش برگزار کردیم دیدم، مطمئن نیستم آتیش داغش فروکش کرده باشد. بله غم ما تمامی ندارد اینبار هواپیمایی با صدوهفتادوشش سرنشین بخاطر خطای انسانی سقوط میکند. حیف و صد حیف، وای و هزاران وای، زمستانمان جان آدمهای وطنم را با خود میبرد، نه با سرمای سختش بلکه با گرمای گلوله...

اگر دنیا دست انسان های خداشناس بود مطمئنا تبدیل به لجنزار فعلی نمیشد، من را در بیست و پنج سال و دَه ماه و بیست و پنج روزگی خسته نمیکرد. منِ خسته غرهایم را زده ام، غصه هایم را خورده ام و حالا فقط یک حرف آرام به رنگ آبی روشنای آسمان دارم، آسمان دهات خودمان  البته "بیاید ما همدل باشیم، دوگانگی ها فقط از هم دورمان میکند، سردار برای آرامش همه ما میجنگید، کشته شدگان روز تشیع همه مان را داغدار کرد، صدوهفتادوشش سرنشین هواپیما حتی خلبان اوکراینی اش برا همه مان مهم بودن، مظلومانه پرپر شدنشان قلب همه مان را تیر زد، بیایید همدل باشیم". الان وقت توجه به سیستان است، زندگی بلوچ های وطن زیر آب رفته است، ما فقط خودمان را داریم، باید بیشتر حواسمان به همدیگر باشد.

موافقين ۹ مخالفين ۰ ۹۸/۱۰/۲۳

نظرات  (۷)

منصرف شده بودم و میخواستم منتشر نکنم پست رو، نهایتا نصف پست رو حذف کردم و یه پست تقریبا ناقص منتشر کردم.

۲۳ دی ۹۸ ، ۱۵:۳۸ اقای ‌ میم

اون انتقام و قصاص چیز بدی نبود

پاسخ:
قبول دارم امریکا همیشه با ما دشمن بوده و هست، یعنی برا امروز و دیروز فردام نیست. انگلیس و روس و اصلا همه اشون دنبال منافع خودشونن، اگر اینطوری نبود که جنگی تو دنیا نبود. 
کاش قصاص برا همه باشه، واقعی هم باشه.  :)
۲۳ دی ۹۸ ، ۱۵:۵۱ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

ما به گرد خویش می‌گردیم آه ای ساربان

آرمان‌شهری که قولش را به ما دادی، کجاست؟

پاسخ:
جوونی ما تو بدترین قسمت تاریخ افتاده انگار....
۲۶ دی ۹۸ ، ۱۳:۳۴ مجید کرمانی

من به این ماجرا فقط از دید اینکه یه ایرانی توسط یه آمریکا کشته شده نگاه میکنم این باعث عصبانیتم میشه

پاسخ:
نظرتون محترم. 
کلا حق میدم عصبانی باشیم...

سلام و درود هلمای عزیز 🌹

 

چرا بزرگترها رو دوست نداری ؟ 🤨

با نظرت مبنی بر (بزرگترهای امروزی استاد سکوت و توجیه اند) موافق نیستم 🤔 حداقل مینوشتی بیشتر بزرگترهای امروزی......

متن رو هم دوبار خوندم ک شاید بتونم ازش این نتیجه گیریت رو درک کنم ولی متاسفانه بازم چیزی دستگیرم نشد 

میشه خاهش کنم کمی چرایی این ذهنیت رو برای پیرمردی دیروزی کمی بیشتر توضیح بدی 

البته اینم اضافه کنم ک من امروزی نیستم 😄 دیروزی هستم 

 

ایامت دور از استرس باد

 

پاسخ:
سلام جناب جانان عزیز 🌹🌼
اول یه پارانتز باز کنم و بگم (با بزرگترهای امروزی که شما فرمودین موافقم و اینکه نه همه بزرگترهای امروزی، اکثر بزرگترهای امروزی)
وقتی میبینم اکثر بزرگترهای بقول شما امروزی جز منفعت طلبی به هیچی فکر نمیکنن حالم ازشون بهم میخوره، من ِ جوون شجاعت و ثابت قدمی چه کسی رو تشویق کنم و امیدوار باشم؟! نمیدونم چقدر با فضای فعلی ای که ما توش نفس میکشیم آشناین، درحال حاضر همین بزرگترها هستن که همه چیز رو قیمت گذاری میکنن و تمام. امروز منافعشون بطلبه که راستی باشن، راستی ان و فردا چپی. نمیخوام بگم تو منجلاب غرق شدیم منتهی اون تصوری که داشتیم داره خراب میشه، قدرت مهمتر از جون آدما، سلامت آدماست. راستش جدیدا کتاب تاریخی میخونم و فیلم های تاریخی نگاه میکنم و متاسفانه حس میکنم کم کم به این نتیجه میرسم که به تاریخمون هم افتخار نمیکنم...
من نخواستم توجیه کنم، چون قسمت زیادی از پست رو حذف کردم، اینکه صراحت بیانم کمتر شده رو هم تقصیر همین بزرگترها میدونم. میدونید چون ذهنم مشوشه و پست هم تحت تاثیر این تشویش هست پس نمیخوام دلیل بیارم برا نتیجه ای که گرفتم، میشه عصبانیت لحظه ای تصورش کرد.

میگم بزرگتر دیروزی همون پیرمرد میشه؟! :))

ممنون انشاءالله.. سلامت باشید. :)

ممنون برای توضیحت هلما جان 🌹🌼🌹

درمورد سوال پایانی کامنتت😄بـلـــــــــــه همون پیرمرد منظورم بود  شعر همشهری گرانمایه ات استادشهریار عزیز رو بیادم آورد 

پیرم و گاهی دلم یاد جوانی می کند
بلبل شوقم هوای نغمه خوانی می کند

 

درمورد آشنائیم با فضای اجتماعی ایران باید خدمت قیزم عرض کنم 

درسته ک بیرون از ایران زندگی میکنم ولی نه تنها بیگانه نیستم اگر ادعا کنم ک از خیلی هموطنهام ب مسائل روز کشور آگاهترم اغراق نکرده ام 

درمورد شاخصه ی مهمی ک ذکر کردی (منفعت طلبی)😔😢 هم باید خدمتت عرض کنم ک کاملن باهات موافقم و جدید هم نیست و این نوع رفتارها رو با خوندن تاریخ (مخصوصن تاریخ معاصرمون) متوجه میشی ک سابقه داره 

دوره ی مصدق صبح میگفتن مرگ بر شاه عصر میگفتن مرگ بر مصدق :(

پری خانوم نازنینم خیلی خوبه ک شروع کردی ب تاریخ خوندن و نمیدونم از کدام مقطع زمانی شروع کردی و داری تاریخ رو میخونی 

من بهت پیشنهاد میکنم تاریخ معاصرت رو بخونی برات مفیدتر هست چون میتونه دریچه های دیگه ای رو در ذهنت باز و روشن کنه و موجب میشه ک توی تحلیل مسائل روزت آگاهانه تر با مسائل برخورد کنی !

با بهترین آرزوها برای پیشی تبریزیم !

شبت خوش 

پاسخ:
خواهش میکنم :)
البته که مهم دله، دل باید جوون باشه. :))
خیلی هم خوب و بجا.

اصلا ایرانی جماعت بره کره ماه هم باز وطنم رو با یه غلظت از ته دل میگه و پیگیره وضعیت وطنه. 
بله دقیقا منم با شما موافقم که این منفعت طلبی مختص امروز نیست حداقل تو طول تاریخ معاصر که من اطلاع دارم بوده و روزبه روز وقیحتر و بی پرواتر هم شده. بنظر من همیشه یه تعدادی هیولا بزرگ هستند که منفعت اصلی رو اونا میبرن اکثریتی هم کار اونا رو رواج میدن ته مونده همون هیولاها میرسه بهشون. ما مردم همیشه عروسک های خیمه شب بازی بودیم انگار که عقلمون رو هم مصادره میکنن، حق هم میدم به خودمون تنهایی که نمیشه حرکتی زد پس مردم مجبور میشن یه گروهی رو انتخاب کنند و همراه شن باهاش و سعی میکنن بهترین انتخاب باشه این راهبرهای همون گروه ها هستند که از اعتماد مردم سوءاستفاده میکنند و منافع خودشون رو پیش میبرند و مردم رو پشیمان از انتخابشون. همیشه تو ایران بنا به نابود کردن و از نو ساختن بوده درحالی که بجای این طرز فکر میشه نواقص رو حل کرد. اصلاح کردن بصرفه تر از نو ساختنه. سرتونم درد آوردم.
http://dinky28.blog.ir/post/350 این پست رو هم دو سال و خورده ای پیش نوشتم.

باشه حتما به توصیه اتون گوش میکنم ممنون. :)
سلامت باشید.
روز بخیر 
۲۹ دی ۹۸ ، ۱۱:۰۸ بانوچـه ⠀

کاش یکم سرمونو از شبکه های اجتماعی میاوردیم بیرون و به جای استوری های حمایتی از سیستان در عمل بهشون کمک میکردیم.

پاسخ:
خیلی موافقم باهات :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">