"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"پری.ص"

کوچ کرده از بلاگفا :)
آغاز بیست و دومین فصل از زندگی ام :-)
الان شده بیست و سه :)
و الان شده بیست و چهار :)
الکی الکی شد بیست و پنج :)
شد بیست و شش، باورتون میشه؟! :)
99/05/05 ساعت 13:30 مهدی جان وارد زندگیم شد. (ازدواج تایم)
(در بیست و شش سال و پنج ماه و هشت روزگی)
یادم رفته بود بگم وارد بیست و هفت سالگی شدم. :)
28بهمن 1400 به جذابترین شکل ممکن 28 سالم شد.

"دل سرا پرده محبت اوست
دیده آیینه دار طلعت اوست
تو و طوبی و ما و قامت یار
فکر هرکس به قدر همت اوست"

بايگاني
نويسندگان

21---- سقف نمره من

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۴۶ ق.ظ

سقف نمره و ارزشیابی در ایران20 . در چین 100 . در آذربایجان 5 . امریکا و کانادا با حروف سروکار دارن . اصلا بالاترین نمره بشه 1000 یا از منفی شروع شه تا 0 , مشکل من اینه ک بالاترین نمره در هیچ زمانی نباید اعمال شه ....

همیشه فک میکنم نهایت و غایت علم قابل اندازه گیری نیست . درواقع علم تو هر کاری , تو هر رشته ای نقطه ی پایان نداره و اوج قله اش تا دوردست هاست و هر لحظه میتونه بالاتر بره . پس عادلانه نیست برای نتیجه کاری امتیاز کامل قائل بشیم , با اینکه بی نقص باشه با اینکه عالی ترین باشه . دوست داشتم قانونی میبود ک میگفت: بالاترین نمره 20 دست نیافتنی است و مطلوب ترین حاصل ممکن ارزشی معادل 19/5 داشت , فقط فاصله ای اندک با نهایت .....

* سیراب شدن از علم == غرق شدن در سراب علم

موافقين ۱ مخالفين ۰ ۹۵/۰۵/۲۴

نظرات  (۷)

یااااااااااا ابلفضل!!!
بنظرم یه ذره برو استراحت کن بی خوابی کشیدی نه؟!
پاسخ:
آره بی خوابی کشیدم ...
چشم استراحت میکنم :)
باس اینو در نظر گفت ک اون نمره ، نمره ارزشیابیه و حتا اگر کامل هم باشه ، مثلا 20 ، در یه ظرفیت محدود احراز شده و هر جا ک محدودیت و مرز در موارد مورد ارزشیابی وجود داشته باشه نمره هم میتونه حد کمال داشته باشه
ب عبارت دگ ارزشیابی از موارد مشخص مث آب کشیدن از یه منبع آب محدوده نه یه دریا.. پس 20 هم قبوله چون اون منبع میتونه کامل خالی شه :)
پاسخ:
حرفتون قابل درک و قابل قبوله ......
ولی من میگم حد کمال وجود داشته باشه اما یک مقداری همیشه دست نیافتنی و ب روز شدنی در نظر گرفته شه ....
شایدم نتونستم منظورمو خوب برسونم :)
حرفت رو قبول دارم که قابل اندازه گیری نیست اما باید معیاری برای مقایسه یا ارزشیابی باشه تا بشه تشویق بشن به علم،و به عبارتی در سیستم خود ما زور و اجبار با نمره نباشه که هیچکی به هیچکی میشه:|
پاسخ:
آهان ... مرسی 22 عزیز ک خیلی جامع و خوب بیان کردین :)
من ب شخصه با فلسفه امتحان مشکل دارم
پاسخ:
اوکی ... فعلا خونسردی خودتونو حفظ کنید ...
که علم بی نهایته چقدر در عین خوشی, ناراحت کننده است. هیجان خاصی توشه. مرسی واسه اشارهبه یه هم چین مطلبی.
ولی خب 19.5 هم خودش سقفه دیگه. نه؟

پاسخ:
هیییم .. آره هیجان داره ... خواهش ..
یک سقف ک بالاش سقف بزرگتر هست :)
فکر نکنم چیزی باشه که بشه بهش کاملا رسید،به خاطر همین وقتی که ما بیستم میگیریم نباید فکر کنیم از علم سیراب شدیم،هر چند این چیزایی که ما میخونیم که علم نیست
پاسخ:
اوکی موافقم .....
این ک در جواب ب من گفتی خیلی خوبه 
ینی در پرداختن ب علم ، چ هنگام آموزش چ ارزشیابی ، خشک و راکد برخورد نشه و ب اصطلاح وابستگی زیادی ب عین مطلب نباشه.. 
ولی متاسفانه ایرانه و.. :)
پاسخ:
:)
دقیقا ...
هیییم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">