"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"پری.ص"

کوچ کرده از بلاگفا :)
آغاز بیست و دومین فصل از زندگی ام :-)
الان شده بیست و سه :)
و الان شده بیست و چهار :)
الکی الکی شد بیست و پنج :)
شد بیست و شش، باورتون میشه؟! :)
99/05/05 ساعت 13:30 مهدی جان وارد زندگیم شد. (ازدواج تایم)
(در بیست و شش سال و پنج ماه و هشت روزگی)
یادم رفته بود بگم وارد بیست و هفت سالگی شدم. :)
28بهمن 1400 به جذابترین شکل ممکن 28 سالم شد.

"دل سرا پرده محبت اوست
دیده آیینه دار طلعت اوست
تو و طوبی و ما و قامت یار
فکر هرکس به قدر همت اوست"

بايگاني
نويسندگان

-او ایشیخلاندریر-

سه شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۳۵ ب.ظ

دیشب ک فیلم آینه های نشکن نشون میداد و عماد زیادی جلب توجه میکرد گفتم ..

تو فیلمای ایرانی اگه قرار باشه , یکی آخر فیلم بمیره . ی حرفای قلمبه سلمبه ای میزنه و احساسی برخورد میکنه یا مثلا از کلمه رایج "بامجان بم آفت نداره" استفاده میکنه یا بچه اشو ی جوری بغل میکنه ک آخرین بغله . ب خیالشون مرگ طرف تاثیرگذار شه و جاودانه شه و اینجاست ک , ما میگیم: طرف او ایشیخلاندریر (ev ishikhlanderer).

یا کلا معادل فارسی نداره یا من بلد نیستم . ولی مفهومش اینه ک : آماده یک مرگ خوب میشه ..

او : خونه  ..  ایشخلاندریر : روشن میکنه  ..


* صرفا برای بالابردن سطح فرهنگ زبان شناختی و اعلام حرص خوردن از دست این ادا اوصولا :)

موافقين ۲ مخالفين ۰ ۹۵/۰۶/۰۲

نظرات  (۹)

خوشحال میشم از وبلاگ من دیدن کنید....
پاسخ:
اوکی .. خوشحالتان میکنم :)
اصلا فیلم ایرانی تیتراژ شروعشو ببینی میتونی آخرشو حدس بزنی؛)))
پاسخ:
:))) آره اینم هست  :))
با تبادل لینک موافقین....؟؟؟؟
پاسخ:
:)) 
قول نمیدم پیگیر وبتون باشم .
/: نمیتونم بخونمش عصن
پاسخ:
حدس میزدم .. برا همین با انگلیسی مثلا خواستم تلفظش رو خوب برسونم .. 
:|
چه ربون باحالی!! چه مفاهیمی رو پوشش میده با دو کلمه!!
من خیلی جغرافی ام بده :)) چه زبونیه؟
پاسخ:
باحالی از خودتونه :)) بعععله پوشش قوی داریم :)
زبان ترکی (آذربایجان شرقی)
اصن داغونمون کردی با این پست! :))
پاسخ:
خییلی :))
۰۳ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۰۲ پسرِ خاکستری
چ دل پر :))
پاسخ:
نه بابا :))
فیلمای ایرانیِ نظیر این سریال کلا بسم الله فیلمو ببینی صدق الله العلی العظیمشو میتونی بگی :)))
پاسخ:
افرین آبان دخت جان .. دقیقا :))
این تله فیلم ها و سریال رو بی خیال همه آب دوغ خیارین. ولی خب خداییش تیترت رو دیدم فکر کردم یه واژه ی آلمانی باید باشه. ترکی بود که!
بعد شما به خونه می گید او؟!!! تلفظش رو حتما باید بشنوم تا از گمراهی در بیام!
پاسخ:
وای خدا چقد خندیدم آلمانی :))) آب دوغ خیار :))

زبان ترکی راحته ولی چون مستقله و لهجه نیس کلا متفاوته ..  حتما ی ترک پیدا کردین بهش بگین براتون تلفظ کنه :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">