"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"پری.ص"

کوچ کرده از بلاگفا :)
آغاز بیست و دومین فصل از زندگی ام :-)
الان شده بیست و سه :)
و الان شده بیست و چهار :)
الکی الکی شد بیست و پنج :)
شد بیست و شش، باورتون میشه؟! :)
99/05/05 ساعت 13:30 مهدی جان وارد زندگیم شد. (ازدواج تایم)
(در بیست و شش سال و پنج ماه و هشت روزگی)
یادم رفته بود بگم وارد بیست و هفت سالگی شدم. :)
28بهمن 1400 به جذابترین شکل ممکن 28 سالم شد.

"دل سرا پرده محبت اوست
دیده آیینه دار طلعت اوست
تو و طوبی و ما و قامت یار
فکر هرکس به قدر همت اوست"

بايگاني
نويسندگان

همیشه خوب بودن, همیشه خوب نیست.

جمعه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۱۵ ب.ظ
"محبت از حد بگذرد نادان خیال بد کند."
"خدایا روا مدار گدا معتبر شود // گر معتبر شود از خدا بیخبر شود."
همیشه نسبت به این جمله ها و مضامینشون جبهه میگرم, حس میکنم نگاه بدبینانه ای است. انسان رو موجودی جایزالخطا میدانم. میدانید این آرامش خیال و دادن فرصت هم اندازه ای دارد, آدم ها آستانه ای دارند و مطمئنا بعد از مدتی سرریز میشوند. وقتی بعد از یک اشتباه به من فرصت داده شد, باید لایق بودن این فرصت رو ثابت کنم یا حداقل قدر بدونم. اگر بر من محبتی شد باید به دید محبت نگاه کنم نه وظیفه. زیاد به این فکر کردم که چرا بعضی وقت ها جواب محبت بی محلی است. جواب اعتبار دادن به شخصی تحقیر شدن از جانب اوست. به یک نتیجه واحد رسیدم "ظرفیت". برخی ظرفیت محبت, بزرگ شمرده شدن, آزادی داشتن و حتی توجه رو ندارند. عادت کردن به تحقیر شدن و وقتی بستری فراهم میشود و بال و پری برایشان داده میشود به جای استفاده به فکر سوء استفاده میافتند. از فرصت فرصت طلبی را میفهمند فقط. فکر میکنم آدم ها طوری شدند یا شاید هم از اول طوری بودند که همدیگر رو مجبور میکنن محافظه کار بودن میکنند. خلاصه الان بنظرم خالقان مصرع و بیت اول پست حق داشتند احتمالا.

چو ایران نباشد تن من مباد
بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
بیا تا همه تن به کشتن دهیم
مبادا که کشور به دشمن دهیم.

اینکه ایرانی هستیم و غیور و نترس درست, ولی دیروز وقتی برای برادرزاده ام لالایی میخوندم تا بخوابه به این فکر میکردم که لحظه ای غفلت میتونه این آرامش رو از ما سلب کنه.


موافقين ۸ مخالفين ۰ ۹۶/۰۳/۱۹

نظرات  (۱۵)

عه! مگه اون «خوبی» که از حد بگذرد نیست؟

بعضیا کلا بی جنبه به دنیا میان :/

خداروشکر.. ان شاءالله همیشه خوب باشن.
پاسخ:
حالا همون شاید "خوبی" باشه مهم مفهومه یکیه :)

و این خیلی آزار دهنده است.

ممنون.. ایشالا.
۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۲۸ محمود بنائی
واقعا ظرفیت داشتن خیلی مهمه! یک وقتهایی فرصت دادن دوباره و سه باره به آدم های بی ظرفیت اشتباهه!
----
ایران ما
----
انشاله سلامتی کامل به دست بیارن.
پاسخ:
خیلی مهمه! دقیقا یک اشتباه محض.
----
وطن یعنی زندگی
----
خیلی ممنون :)
آره دیگه متاسفانه همینجوری هست ...

امنیت خیلی چیزه خوبی هست کاش همه اینو درک میکردند ...
یه چیزی بگم غیور و این چیزا بودن اصلا به نژاد و این حرف ها نیست اینا فقط تعریف از خود هست تنها چیزی که باعث غیور بودن میشه فکر و هدف و ایدئولوژی هست به نظرم ... هر چی اعتقاد محکم تر باشه حالا به هرچی مخواد باشه ، آدم غیور و نترس هست :)

ایشالله زودتر مرخص میشوند :)
پاسخ:
متاسفانه.
-------
خب همین انگیزه غیور بودن در همه چیز تا حدودی در ایرانی جماعت زنده است. البته حرف شمام قابل درکه
-------
ممنون ایشالا :)
:: مشکل خیلیامون اینه که دیر متوجه ظرفیت یه عده میشیم.یا به یکی که نباید،انقدی پروبال میدیم که فک کنه خبریه.یا به اونی که از ته دل دوستمون داره و جنبه هم داره رو نمیدیم تا فک نکنه خبریه!!اگه آدمای اطرافمونو بشناسیم،به فراخور ظرفیتشون محبتمونو نثارشون میکنیم.که البته تقریبا نشدنیه...

:: منم وقتی خبر این حادثه رو دیدم،اوایل کتاب "دا" اومد تو ذهنم.همه چی آرومه که یه دفه...
امیدوارم هیچ وقتِ هیچ وقت هیچ جای دنیا جنگی نباشه..

:: خداروشکررررررررررر.ایشالا همیشه سلامتی باشه برا همه...
پاسخ:
شناخت خیل مهمه. ولی یه عده خوب بودن تو ذاتشونه و بعضا احساس رو به عقل ترجیح میدن.

جنگ خیلی بده خیلی ...

قربانت. ممنون :)
راستش نمی دونم و نمی خوام هم فضولی کنم راجع به کی اون قسمت اول رو نوشتی. ولی خب خوب درکت می کنم...

من بیشتر از داخلی ها می ترسم و سوء استفاده هایی که از این قضایا می کنند...

ان شاءالله زودِ زود خوب بشن خانوم زن داداش.
پاسخ:
تقریبا تو روال روتین زندگی هممون از این آدما داریم اطرافمون, ممنون که درک میکنید. واقعا نیاز دارم درک شم...

خب همون دیگه باید آگاه باشیم.

خیلی ممنون, ایشالا..
منم نسبت به این کلمه جایزالخطا جبهه میگیرم،انسان ممکن الخطاست نه جایزالخطا چون اگه جایزالخطا بود دیگه تنبیه و مجازات برای بعضی خطاهاش نداشت.
****************************
دریغ است ایران که ویران شود
کنام پلنگان و شیران شود
****************************
ان شاا... که به زودی خوب بشه و برگرده پیشتون:)
یاعلی
پاسخ:
اینم نگاه جالبیه, باید یکم روش فکر کنم.
*****
اوهوم. دقیقا
*****
مرسی عزیزم, ایشالا :)
یا علی مدد
۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۷:۳۷ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
امید که لیاقت محبت هایی که بهمون میشه و فرصت هایی که بهمون داده میشه رو داشته باشیم.
ان شاالله که حال زن داداشت خوبِ خوب بشه و خیالتون راحت:)
پاسخ:
امید :)
از اینجور آدمای با لیاقت اینقد خوشم میاد.
قربانت.. ایشالا.
۱۹ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۳۶ 🍁 غزاله زند
خوب بودن :) 
دوست دارم همیشه خوب باشم،همیشه محبت کنم ولی این خوب بودن‌ها دوطرفه باشه :) 
ایران♡´・ᴗ・`♡ سرزمینِ مهربانم...
الهی به همین وقتِ عزیز،خداوند همه‌ی بیماران رو شفا بده و انشالله زنداداشِ گرامیِ هلما جونم  هم زودی خوبِ خوبِ خوبِ خوب شن :) 
پاسخ:
دو طرفه باشه، زندگیامون گلستان میشه :)
بح بح ایران سرزمین خوبان...
قربان غزاله جونم بشم من :)
مرسی مرسی...
بشر است دیگر، امروز به یکی کمک میکنی نمونه سوالا رو میدی فردا میگه راستشو بگو از کجا آوردی استاد داده بعد واسه خود آدم مسله سازی میکنند :))
پاسخ:
اینا رو باید با قانون کلت آقاگل حسابشون رسید. :))
یعنی نکشتید طرف رو؟؟ ناامیدم کردین :))
۱۹ خرداد ۹۶ ، ۲۲:۲۲ ஜ miss fatemeh ஜ
غیر از "ظرفیت" به یه مورد دیگه هم گرایش داره به اسم "جنبه"
که البته به نظرم تقریبا همون معنی رو میده!ولی حالا به هرحال :)))

اوممممم من هنوزم فاز ملت ایران رو درک نکردم!جلوی دوربین و خبرنگار میشن اند غیرت،بعد تا یه دعوا و بکش بکش میبینن گوشیاشون روشن میشه!

این حرفا چیههههه آجی؟؟؟تو باید به ما میگفتی تا براشون دعا کنیم :))
ناراحتی کیلو چنده؟؟آدم باید غم هاشو با دوستاش شریک بشه :)
پاسخ:
حالا خب راست میگی اصلا هم معنی هم باشن باید داشته باشیمشون :))

خب بعضی بدفرهنگیا هست و نمیشه منکرش شد..

الهی فاطی عزیزم که اینقد هوای دوستاشو داره بشم :)
اصلا بدو بغللللللللم :**
۲۰ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۰۲ ஜ miss fatemeh ஜ
خدا نکنه آجی ^^
بغل *-*
http://s8.picofile.com/file/8297307050/yuihugplz.gif
پاسخ:
ای جانِ دلم چه بغل خوشمزه ای :)
:***
اول اینکه خدا رو شکر که حال سحر خانوم خوبه. تنش به ناز طبیبان نیازمند مباد الهی.
دوم اینکه منم باهات موافقم ولی بعضیا کار یباهات می کنن که به این جمله ها ایمان بیار یمتاسفانه. ولی نباید خوب بودن رو ازت بگیرن نباید....
پاسخ:
اول اینکه قربون نسرین جان، خیلی ممنون :)
دوم آره دقیقا، خوب بودن که حذف شه دنیا خشن میشه و دوستش ندارم اونطوری ...
۲۰ خرداد ۹۶ ، ۰۷:۰۲ جمعه بلاگی
سلام‌هلماخانم،حال‌واحوالتان‌بروفق‌مراداست یانیست؟
الان قسمت اول پست حرف دلمه
وهمین باعث شدکه به کسی،الکی
محبت نکنم واگرم محبت میکنم
طرفوآنالیزمیکنم‌تاببینم لایق
محبته یانه یعنی،ظرفیتشوداره
یانه
به قول بعضی ها:هیچ کس دلش
برات نسوخته،توهم دلت براهیچ
کس نسوزه وبهشون چیزهایی
روکه بلدی آموزش نده
دورازجونتون،آدم چیزی به
کسی یادمیده یَک چشمی
میخوره که باعث میشه
اززندگیش عقب بیفته
من یکی درس هارونشون
دوستم دادم ولی اون آشغال
بهترازمن درسوبلدبودویه نمره
ازم بیشتراوردوهی،میکوفت
توسرم
منم غلط بکنم دیگه دلسوز
کسی که حسوده باشم


وطنم عشقه
ولی بعضی مردمش کثافت
القریب۵۰٪شون

خداشفاشون بده به حق این
ماه رمضان
پاسخ:
سلام. ممنون شکر خوبم :)
خوب بودن و محبت کردن ذاتا خوبه ولی برا کسی که درس اش رو خوب پس نده ناخواسته از چشم میافته.
حالا چرا اینقد عصبانی، آشغال هم واژه جالبی نیست به خودتونم فحش ندین :)
بی انصافیه. باز کثافت هم برا توصیف هم وطن جذاب نیست.
خیلی خیلی ممنون.
معنی این جمله تو هزار هزاران بار درک کردم که خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند واقعا همین طوره 
حال دلت خوب هلما جان :) 
پاسخ:
برا همه اینطوری نیست انصافا.. 
ولی همون تعدادی که درک کردی واقعا اذیت میکنن.
قربان گل بهار بانو عزیزم :)
۲۰ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۳۲ ماهی کوچولو
آره واقعا بعضیا ظرفیت ندارن باید بگیری بزنی شون فقط
کاش هیچ وقت امنیت مون نره 
پاسخ:
:)
بلکه با کتک راه بیان :)
هیییم.. ایشالا.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">