"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"پری.ص"

کوچ کرده از بلاگفا :)
آغاز بیست و دومین فصل از زندگی ام :-)
الان شده بیست و سه :)
و الان شده بیست و چهار :)
الکی الکی شد بیست و پنج :)
شد بیست و شش، باورتون میشه؟! :)
99/05/05 ساعت 13:30 مهدی جان وارد زندگیم شد. (ازدواج تایم)
(در بیست و شش سال و پنج ماه و هشت روزگی)
یادم رفته بود بگم وارد بیست و هفت سالگی شدم. :)
28بهمن 1400 به جذابترین شکل ممکن 28 سالم شد.

"دل سرا پرده محبت اوست
دیده آیینه دار طلعت اوست
تو و طوبی و ما و قامت یار
فکر هرکس به قدر همت اوست"

بايگاني
نويسندگان

اهدای زندگی به انتخاب"آقاگل"

شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۶، ۰۸:۱۰ ب.ظ
مرگ نه تلخ است و نه ترسناک, دیر یا زود به وقتش سراغ همه امون میاد و هر کدوم به طریقی لبیک اش رو پاسخ میدهیم. بعضی وقت ها چرخ گردونِ جهان طوری میچرخد که مرگ یکی میتواند شیرین تر از مرگ طبیعی باشد, زندگی ببخشد, به آرامش برساند و آرام شود. مرگ مغزی یعنی تمام, حداقل اینکه تا الان علم ثابت کرده امکان برگشت وجود ندارد, اینجاست که دو انتخاب در پیش رو است: 1. دستگاهی که تپش قلب رو کنترل میکند و آن هم موقتی است را خاموش کرد و جسم بی جون رو زیر خروارها خاک گذاشت خدایش بیامرزد و تمام. 2. و انتخابی والاتر و بزرگتر, با همین جسم بی جان, چندین دل شاد کرد, گوشه ای از رحمت, نعمت و بخشندگی خدا رو هویدا کرد, نفس ها روان کرد و دعاها به جان و روح خرید.
در ذهن منِ دیکتاتور, مخالفت با اهدای عضو توجیه نشدنی است.
امیدوارم همیشه سلامت و تندرست و واقع بین باشیم.
موافقين ۸ مخالفين ۰ ۹۶/۰۴/۰۳

نظرات  (۲۰)

به نظر من آدمی که مرگ مغزی میشه یعنی خدا یه فرصت دوباره برای زندگی بهش داده، ناشکری نیست وقتی میشه قلبت،ریه ات ، کلیه ات و ... یه جای دیگه زندگی کنه اونو بفرستی زیر خاک؟خب حالا رفت زیر خاک چی میشه؟غیر اینه که همش پوسیده میشه و فردا یه قبر خالی میمونه ازش؟
اصلا فکر میکنم اینم میتونه مصداق خودکشی یا قتل باشه و گناه ، چون فرصت یه حیات دوباره رو خودمون یا دیگران ازمون میگیرن.
+ان شاا... عمر طولانی و دل خوش داشته باشی عزیزم:)
یاعلی
پاسخ:
با قسمت اول کامنتت کاملا موافقم. این طرز فکر خیلی جذابه.
مصداق خودکشی یا قتل بودنش رو نمیدونم درسته یا نه ولی خب قابل احترامه نظرت..
+ همچنین فرشته جانم :)
یاعلی مدد..
چه خوب بود:)
پاسخ:
:)
با تشکر از آقاگل.
۰۳ تیر ۹۶ ، ۲۱:۳۶ 🍁 غزاله زند
حرف فرشته جان همیشه حرف من بوده.
حالا نه مصداقِ خودکشی و قتل ولی همیشه گفتم وقتی میشه کسی رو با اهدای عضو نجات داد،باید اینکارو کرد.یک عضوِ سالمِ قابلِ اهدا،زیرِ خاک،حیف نیست؟ :( 
پاسخ:
واقعا هم همینطوره غزاله جان.
فرشته حرفای خوب خوب میگه.
به شخصه همیشه آرزو میکنم این شکلی بمیرم...
زنده‌مون که به درد کسی نخورد(الکی مثلا فروتنی پیشه کردم!)لااقل مرده‌مون به درد یکی بخوره...
پاسخ:
بعد 120 سال...
:) ایشالا سلامت باشی.
من که منتظرم سنم یاری کنه و زود گنده شم تا برم کارت اهدای عضو بگیرم! ؛|

با حرفات مقدار زیادی موافق مندم! :)
پاسخ:
ایشالا زود گنده میشی، همیشه تن ات و روح ات سلامت بمونه :)
قربان تو دختر ..
من یکبار گفته بودم که مخالفم بازم تاکید میکنم که مخالفم :| دلیلی هم ندارم :/
+ عیدتون مبارک فردا عید هست دیگه آخیش :))
پاسخ:
اوکی زوری نیست.
+ ممنون عید شمام مبارکه. نمیدونستم فرداست :)
۰۳ تیر ۹۶ ، ۲۳:۱۴ محبوبه شب
واقعا مرسی آقاگل با چالشی که راه انداخته بودن : ))


+امیدوارم همیشه سالم باشی : ))
پاسخ:
واقعا دست مریزاد داره، من تحت تاثیر پستشون چندتا از دوستام رو هم ترغیب کردم و اونام مشتاق کارت گرفتن :)

+ عزیزمی همچنین.
۰۳ تیر ۹۶ ، ۲۳:۱۶ محبوبه شب
نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه!o_0
فردا عید نیست!!!
مگه چیزی گفتن؟؟ ماه رویت شده مگه؟؟
پاسخ:
منم نشنیدم، آقای دال گفتن. البته بعدا گفتم عید نیست :)
فکر کنم فقط تو ایران عید نیست بقیه ی کشورای اسلامی عیده:/
پاسخ:
آره آره فردا رو هم روزه بگیرید :)
وبتون؟؟؟
۰۴ تیر ۹۶ ، ۰۰:۴۴ آقاگل ‌‌
ممنون  بابت این پست. :)

پاسخ:
:)
باید از شما تشکر کنم بابت پیشنهاد این پست. :)
خلاصه اگه خوب هم نشده ببخشید.
ما که با کشورهای اسلامی عید گرفتیم شما هم ایشالله فردا :)
پاسخ:
:)
چه جالب.
البته ایران هم کشور اسلامیه.
۰۴ تیر ۹۶ ، ۰۸:۲۶ مریــــ ـــــم
ننم نمیذاره پر کنم
اما اگه من مرگ مغذی شدم بهش بگین خودش میخواست اهدا کنه

پاسخ:
:)
ای جان دلم ننه اش نمیذاره..
ایشالا 120 سال سلامت زندگی کنی.
ایشالله برمیگردم بیان اینجا از هر جای بهتره :)
پاسخ:
ایشالا..
اینجا بهتره :)
۰۴ تیر ۹۶ ، ۰۸:۵۲ اسمم محموده
چون مرده شوم خاک مرا گم سازید/احوال مرا عبرت مردم سازید/خاک تن من به باده آغشته کنید/وز کالبدم خشت سر خم سازید

منکه میخوام بگم اینکارو بکنن با تنم بعد مرگم :| اگه نشد هرکاری خواستن بکنن :| چه فرقی به حال خودم میکنه :))
پاسخ:
عجب شعری..

بعد 120 سال :)
همین دیگه بمریم فرقی نداره با اعضای داخل بدن دفن شیم یا بدونش :)
به شخصه از خدا میخوام که با مرگم همه چی نمیره !


پاسخ:
سلامت باشی..
آرزوی خیلی خوبیه :)
۰۴ تیر ۹۶ ، ۱۳:۵۰ الیــــ ــــوت
مرگ نه تلخ است نه ترسناک؟! خداییش هم تلخه هم ترسناک!  یکی میره، دیگه هیــــچوقت نمیاد. حتی اگه بخوادم نمیتونه بیاد. هرکاری بکنی دیگه رفته و برنمیگرده :(
کارت اهدا عضو دارم. خداکنه به کار بیاد حالا مفتی مفتی نمیریم!
پاسخ:
شاید بهتر بود قبلش مینوشتم "بنظر من".
من آدم سنگدلی نیستم ولی مطمئنا به مرور آدمایی که دوستش داشتن هم آروم میشن و عادی میشه براشون، در مورد خود آدمی هم که فوت شده چی بگم کسی از اون دنیا خبرنیاورده که.
خیلی هم خوب. بعد 120 سال. دقیقا مفتی مفتی نمیریم :))
۰۴ تیر ۹۶ ، ۱۸:۴۸ مَـهدی (میرزای قدیم)
البته دیکتاتور, مخالفت با اهدای عضو اغلب مواقع "مادر" است... گناه دارن... خو...
و کاش همه گیر بشه این مقوله ی اهدای عضو...
مطلبتون خیلی جیگره
پاسخ:
:)
مامانا خود خود عشق ان...
آره واقعا کاش.
خیلی ممنون.
۰۴ تیر ۹۶ ، ۱۹:۳۰ نویسه های یک پسرایرانی:))
خدااول هممون روبیامرزه:))
وایشاالله بتونیم بعدازمرگمان،اسممان برزبان هاباقی بماند
واعضای بدنمان دربدن زندگان
من ازاین دوبعدازمرگممم خیلی خوشم میادد






پاسخ:
:)
ایشالا.
بله حق باشماست.. 
۰۴ تیر ۹۶ ، ۲۱:۴۴ الیــــ ــــوت
نه، حالا اینقدر رسمیش نکنین! من لحنم دوستانه بود. متن هم مشکلی نداشت :)

اینم بگم که بنده همین احساس رو به صورت برعکس به ازدواج هم دارم! ازدواج هم خیلی ترسناکه! واقعا فکر کنین یکی میاد که همیـــــــشه هست! میری بیرون نون بگیری برمیگردی میبینی هست! میری پارک میای میبینی هست! میخوابی پامیشی هست! از سرکار میای خونه هست! ادامه بدم یا عمق فاجعه منتقل شد؟! تصورش ترسناکه ها :)
پاسخ:
مگه رسمی جواب دادم؟؟ اتفاقا من اینجا کلا دوستانه مینویسم راحت باشید :)

امروز کلا تو فاز مخالفتما :))
خیلی هم خووووبه، اینکه مطمئنی همیشه یکی کنارته و برا توعه خیلی خوبه و همراه با آرامش :)
۰۴ تیر ۹۶ ، ۲۳:۴۲ الیــــ ــــوت
نه، من اشتباه برداشت کردم :) چشم، چشم!
پاسخ:
:)
چشمتون سلامت ..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">