"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"پری.ص"

کوچ کرده از بلاگفا :)
آغاز بیست و دومین فصل از زندگی ام :-)
الان شده بیست و سه :)
و الان شده بیست و چهار :)
الکی الکی شد بیست و پنج :)
شد بیست و شش، باورتون میشه؟! :)
99/05/05 ساعت 13:30 مهدی جان وارد زندگیم شد. (ازدواج تایم)
(در بیست و شش سال و پنج ماه و هشت روزگی)
یادم رفته بود بگم وارد بیست و هفت سالگی شدم. :)
28بهمن 1400 به جذابترین شکل ممکن 28 سالم شد.

"دل سرا پرده محبت اوست
دیده آیینه دار طلعت اوست
تو و طوبی و ما و قامت یار
فکر هرکس به قدر همت اوست"

بايگاني
نويسندگان

"زن دوم" به انتخاب "میرزا"

سه شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۱۰ ق.ظ

"زن دوم"،"چند همسری مردان" یک موضوعی که به شدت محکوم میکنم. در هر شرایط، موقعیت، جا و مکانی استنثا وجود داره، من از استثناها صرف نظر میکنم و در مورد شرایط نرمال مینویسم. مردی با ذوق و پذیرش قلبی سر سفره عقد مینشیند و پیمان محکمی که آرزوی همه ابدی ماندن آن است با یک بانوی ترگل ورگلی میبندد، اگر تصمیم بر تجدید ازدواج کند با عرض پوزش به نگاه صفر و صدی و باور کنید بدون قضاوت من این چنین دیده میشود: "فردی تنوع طلب و هوس ران". طلاق مکروه ترین حلال خداست، پس آقایی که اسم مرد را باخود یدک میکشی و دلایل واهی چون همسرم خوب نیست یا هرچیز دیگر برای خود داری، اگر نمیتوانی تحمل کنی طلاق با همه بد بودنش گزینه مناسبی است، لااقل بهتر از هوو آوردن سر همون همسر بد است. در مورد احکام اسلام و اجازه چندهمسری آقایون تا حدودی اطلاعات دارم، یادم هست پارسال همین موقع ها بود عصر خواب بودم، استاد دوست داشتنی ام زنگ زد و گفت: بااجازه ات میخواهم از ترم بعد جوابی که برای سوال چهار نوشتی رو یادداشت کنم وقتی به فصل مربوطش که رسیدیم، بدم دانشجوهام مطالعه کنند. گفتم: شوخی ات گرفته؟؟ منو سرکار گذاشتی؟؟ به زبان نیاوردم و در ذهنم ماندگارش کردم و جواب دادم: یعنی خوبه؟؟. سوال چهار یک سوال اختیاری بود، تقریبا یک سوال کلی که جزئیات زیادی درونش نهفته شده بود، در مورد "چند همسری پیامبر، الگوبرداری مردان از پیامبر در این مورد به اسم دین تا چرائی ناپسند دانستن و چه بسا محکوم کردن چند همسری زنان". این ها را گفتم تا بگویم: با علم بر شرایط روز و قوانین نظرم در مورد مردانی که فکر زن دوم در سر میپرورانند همان است که در سطرهای اول گفتم همینقدر قاطع.

"احتمالا دیر جواب کامنت ها را بدهم."

موافقين ۹ مخالفين ۰ ۹۶/۰۴/۰۶

نظرات  (۲۳)

۰۶ تیر ۹۶ ، ۰۲:۲۳ محبوبه شب
با احترام به نظر و ایده ی جناب میرزا
منم این حرکت (چند همسری آقایون) رو محکوم می کنم.
ملت ما گشتن، گشتن اون چیزی رو که مورد پسندشون هست رو پیدا کردن. اگه پیامبر فرمودن n مقدار دائم و x مقدارم صیغه، یه سری شرایط رو هم براش قائل شدن. اینکه باید انصاف داشته باشن و رفتاری یکسان و برابری بروز بدن. (ولی جامعه چی رو نشون میده؟؟)
آقاهه تو بحث نفقه و مسائل مربوط به زندگی زناشویی لنگ میزنه اون وقت چسبیده به همین یه مورد. (منظورم میرزا خان نیستا... همچین جسارتی نمی کنم کلی گفتم)

+چقدر غر زدم :|
پاسخ:
:)
بابا میرزا بنده خدا چیزی نمیگم که :))
آره هم عقیده ام باهات. علاوه بر اینا که گفتی کسی گفته زن های پیامبر چه کسانی بودن؟؟ هدف پیامبر خوش گذرانی بوده آیا؟؟ در هر جنگشون تعدادی مرد شهید میشدن خونواده اونا چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ عاطفی نیاز به حمایت داشتن.
این دلیل اصلا قانع کننده نیست.

+نه اتفاقا خیلی هم خوب.
خب من نبودم موقع موضوع گفتن. پس واس خاطر کادوی روز تولد هم که شده برا من استثنا قائل شو و تمدید کن مهلت موضوع دهی رو! 

موضوع من: خاله بودن!

در مورد پستت. زن دوم خر است!!!
پاسخ:
:)
بله چرا که نه خیلی هم خووب. اتفاقا پوئن مثبته خب جور کادو رو هم کشید و یه موضوع هم اضافه شد. یه تیر با دونشان :)

باشه. عجب موضوعی واقعنی خاله نیستم ولی خب هستم.

فقط زن دوم؟؟ مردی که گرفتتش چیه؟؟
منم مخالفت خودم رو اعلام میکنم.:)
عقلم،منطقم،احساسم هیچ کدوم نمی تونه این موضوع رو درک کنه(به جر موارد استثنا).
از نظر من ازدواج دوم و ... برای اقایون شاید شرعی باشه و گناه محسوب نشه اما برای زن اول چندان شرعی بودن یا نبودنش(ازدواج دائم،موقت،رو هوا و ...) خیلی فرقی نمیکنه،مهم اینه که یکی رو ول کردن وسط زندگیت و ازت میخوان آدمی که دوسش داری رو باهاش تقسیم کنی.مگه میشه آخه؟از عهده ی خود مردها که مثلا خیلی مقاوم و محکم هستن این کار بر میاد؟(فارغ از تفاوت های فیزیکی)
امام علی(علیه السلام):پس از برای دیگران دوست بدار آنچه برای خودت دوست میداری و خوش ندار برای دیگران آنچه برای خودت خوش نداری(نامه ۳۱ نهج البلاغه)
+من که برای خودم دوست ندارم و همیشه حتی موقع حرف زدن راجع بهش میترسم نکنه از هر چی بترسی سرت بیاد:)) پس برای دیگران هم امیدوارم هیچ وقت اتفاق نیوفته.
یاعلی
پاسخ:
خیلی هم خوب :)
آره حق با  توئه، البته اگه دوست داشتنی بمونه و طرف از چشم خانومش نیافته.
نه بابا خدانکنه اوکی فکر و ذهیتنو درگیر نکن.
علی همراهت..
معمولا به اینا زن دوم نمیگن میگن هوس دوم
چون هیچ وقت زن نمیشن برای آدم!
زن فقط زن اول...البته اگر درست انتخاب بشه
ولی خب بعضیا همش خیال میکنن جزو استثنا ها هستن

پاسخ:
موافقم...
اصلا مردی که فکر دوم و سومش باشه نمیشه روش حساب کرد.
عجب آدمای تخیلی و توهمی :)
۰۶ تیر ۹۶ ، ۱۳:۱۰ 🍁 غزاله زند
باهات موافقم.این موضوع محکوم است 😠👊
پاسخ:
خیلی هم ممنون غزاله جان.  💪😠👊
خب راستش به نظر من اگه مرد بتونه همه ی نیاز هاشون رو برآورده کنه چه اشکالی داره و اینکه عدالت رو واقعا داشته باشه و تعداد زن ها هن در اون جامعه زیاد باشه!
در مورد زنان پیامبر هم خب دلایل زیادی وجود داره اینکه به دلیل جنگ مردان زیادی کشته میشدند و تعداد زنان از مردان بیشتر بوده و اینکه پیامبر مسایل شرعی و غیره مربوط به زنان رو از طریق آموزش زنان خودش به زنان مسلمان آموزش میداده بخصوص حضرت عایشه و ...
در کل یکی بهتره :) 
پاسخ:
بنظر من یه خانمی ترجیح بده شوهر نکنه و خونه باباش بمونه خیلی بهتر از زن دوم بودنه.
نمیتونم قبول کنم ولی نظر شما محترم. :)
زمان پیامبر با الان خیلی فرق داره.
در کل یکی خیلی درست و بهتره. :)
۰۶ تیر ۹۶ ، ۱۸:۳۶ اسمم محموده
الگو گرفتن از پیامبر که خب اصلا خطرناکه و کسی که در اینجور مسائل دینی بنیادگراست رو میتونه به آدم خطرناکی تبدیل کنه حتی! دیدگاه خدا درمورد پیامبر این بوده که ایشون برای نزدیکی کردن نباید دشواری ای داشته باشه و همین باعث شده ایشون زنان متعدد داشته باشن و همون داستانهایی که هممون شنیدیم.
دراینجور مسائل سبک زندگی غرب (الله اکبر و مرگ بر آمریکا البته) رو بیشتر میپسندم که چیزی به نام چندهمسری وجود نداره و وقتی زوجی حس کردن بینشون عشقی باقی نمونده طلاق میگیرن، خیلی ساده :)
پاسخ:
تا حدودی با قسمت اول موافقم..
در مورد قسمت دوم غرب سبک خودش رو داره، عرب ها سبک خودشون رو، ایران هم عرف و قوانین خودش رو. بنظرم هوو آوردن یا اصلا قبیحانه ترش خیانت به همسر برای زنان ایرانی خیلی سنگین تمام میشه و از لحاظ روحی عاطفی ضربه میخورن.
ممنون که نظرتونو گفتین :)
۰۶ تیر ۹۶ ، ۲۳:۳۷ کنت دراکولا
رمز دار بود پستای میرزا مفیوض نشدم!
پاسخ:
نه ربطی به پست میرزا نداااااره.
اینجا رو ببینید:  dinky28.blog.ir/post/383
۰۷ تیر ۹۶ ، ۰۴:۲۸ ملکه بانو
در مورد الگوگیری از پیامبر باید توجه داشت حضرت تا وقتی حضرت خدیجه زنده بودن هیچ زن دیگه ای نداشتن
پاسخ:
بله بله :)
۰۷ تیر ۹۶ ، ۰۷:۴۲ علی احمدی
دختران ایرانی خوب نیستند من می ترسم ازشون برای ازدواج.
برای همین سعی می کنم یا با یه دختر خانم پخته و میانسال در میانسالی ازدواج کنم در آینده یا اینکه برم دانشگاه بین الملل قبول بشم و با یکی از دختر های کشور های همسایه که خوب باشه ازدواج کنم.ایران بد فرهنگ شده

من از مهریه می ترسم از اینکه تو روز روشن گوشی بگیرن دستشون چه در حضورم چه در نبودنم با پسر ها چت کنند و ادعای نماز و روزه کنند می ترسم و من از اینکه زنم دائم پول بخواد و ماشین و خونه آن چنانی و اگر هم اینا رو نخواد آدم رو تو موقعیتی بذاره با قهر و نیش و کنایه و مهمون دعوت کردن که آدم مجبور بشه با هزار قرض و وام و کار هایی که تو عمرش انجام نداده فقط تبدیل بشه به یه دستگاه پول تولید کن و لا غیر ، بسی می ترسم.
من دوست دارم برم تبعه خارج بشم با یه کار دائمی و یه زن خوب و خوشگل و صاف و صادق هر چند بد طینت و بد فعل اما خداوکیلی از اول رو راست.
تو دین ما تعیین شده دختر حجاب داشته باشه همه پوشش دارن اما دکوری و در عمل همه در ارتباطن با هم حتی بیشتر از شوهر و کسانی که محرم هستند با هم بیشتر با نامحرم ها در ارتباطیم.
تو دین ما گفته مهریه حلاله اما زن ها از مرد فقط جیب و عابر بانکشون رو میخوان وگرنه چرا تا خونه بخره خونه پدرش زندگی نمی کنند قریب به اتفاق!؟تازه این یه چشمه از مسائل مادی بود که گفتم
هی این قصه سر دراز دارد.
تو ایران اگر یه جوان ازدواج کنه هنر کرده چه برسه به زن دوم.
اگر هم پولدار باشه و بخواد زن دوم بگیره بره خارج بگیره بهتره چون زن های ایرانی نه آداب زناشویی بلدن(فقط چشم و هم چشمی و حسودی و خاله زنک بازی بلدن) و نه محبت و عاطفه راستکی دارن(میگی نه تو یه دعوای خانوادگی ببین اگر پته مته همدیگه رو نریختن رو آب)خلاصه من بچه آخرم و تو فامیل و در همسایه هم علاوه بر خانواده تجربیات زیادی به عینه دیده و پیدا کردم.
نگید خیلی درست نیست که اتفاقا بیشترش درسته و در همه صدق می کنه.
پسر ها اگر چه زن نگیرند گناه می کنند امات همون خدمت رو برای والدین بکنند خدا گناهاشون رو میبخشه و اگر هم نبخشه حداقل خوبیشون رو خدا جور دیگه ای جواب میده که هیچ پدر و مادر هم حق دارند ولی زن همیشه مدعیه و همیشه طلبکاره و غر میزنه و اصلا خوشم نمیاد.
زن هم زن های قدیم هر چی از زن های قدیم بگم کم گفتم.بگذریم.حیف اون موقع من بچه بودم وگرنه اون موقع ازدواج می کردم(یادمه اون موقع همسایه هایی که بعضیاشون از سن بالا فوت شدند و من جای نوه اونا بودم ازم به شوخی می پرسیدن دوست داری شمالی بگیری یا جنوبی یا ... می گفتم از هر جایی یکی بگیرم ههههه همه میزدن زیر خنده اون موقع ده دوازده سال داشتم)یادش بخیر اون بچگیا اون دخترا الان بزرگ شدن اینقدر پرو شدن بعضیاشون اینقدر مد گرا شدن بعضیای دیگشون اینقدر چی بگم بعضیاشون هم پدرو مادراشون خوب نیستن و گرنه یکی از دخترای کوچه ما حرف نداره ولی حیف پدرش بدم میاد ازش وگرنه شاید می رفتیم صحبت می کردیم.
ولی در حال حاضر بهترین کار همون کار و پس انداز و اگر شد کمی ادای دِین در حق پدر و مادره.
آخه چی بگم سیاسی نشه کار دائمی بود من میگفتم با یه دست میشه دو تا هندونه برداشت هم به پدر و مادرم در طول زمان خدمت می کردم هم همسر اختیار می کردم اما نه کار دائمی گذاشتن بمونه تو این خراب شده مملکت صاب مرده نه چی بگم ؟
فیلتر کن بره اصلا تایید نکردی هم نکردی.
پاسخ:
آره شما باید با هرکی از هر کشوری خواستین این موارد رو مطرح کنید، حالا بماند که رسما با گفتن: ترس از چت کردن دختر ایرانی در هر شرایطی، همه دخترهای ایران رو مورد هجوم قرار دادین و دخترها رو اینقد بد فرهنگ نشون دادین. اولا بنظر من حرف زدن چه در چت، چه در دانشگاه، چه در مهمانی چه در هر جای دیگری به صرف دختر پسر بودن گناه نیست، من روابط اجتماعی بدی ندارم ولی اجازه نمیدم کسی از حد خودش فراتر بره. دوما همین شرایطی که فرمودین برای آقایون به مراتب بیشتر امکان داره رخ بده. از لحن شما حس میکنم منظورتون چت مخفیانه یا در حد ایجاد مشکل کننده(که قبیح بودنش رو تایید میکنم) نیست، حس محدود کردن آدما رو دریافت میکنم.
شما کلا تعمیم میدن. 
بدحجابی یه دلیلش همین نگاه افراطی است که به زور میخان همه رو بفرستن بهشت اگه هر کس حق انتخاب داشته باشه در حق اسلام هم ظلم نمیشه و مسلمان نماها کم میشن.
آقا برادر من طلب استقلال حق هر آدمیه ولی افرادی هم هستن که با مادرشوهر زندگی میکنن اینی که میگید در حد توقع بالا یا بد بودن دختراست؟؟ 
اینایی که گفتن بیشترش توهین و غیبت پشت عموم دخترهای ایرانیه، یک طرفه به قاضی رفتن و انتظار دارین موافق باشم :))
بنظرم این کامنتتون رو شات بگیرینو موقع خواستگاری نشون دختر مورد علاقه اتون بدین فک کنم به کل بار ازدواج از سرش بپره. حمایت از پدر و مادر به وقتش وظیفه هر اولادیه.
نه اتفاقا چرا تایید نکنم تایید کردنش به صلاحه.
ولی شما حتما فکر دختر خارجی باشین ولاغیر...
موفق باشید فقط بعضا انصاف هم رعایت کنید. :)


داشتم نظراتت رو میخوندم نظر اخر رو که خوندم دیدم چقدر نظرات ایشون به چند مدت پیش من شبیه البته دقیقا برای اقایون.:))
ببین ما با جامعه مون چکار کردیم که ما دخترا کلا از پسرا مینالیم اونا از ما،بی اعتمادی تو این جامعه بیداد میکنه بعد توقع ازدواج پایدار هم داریم و از طلاق مینالیم.
اما در کله تاریخ بشریت همه برن تحقیق کنن زن ها همیشه وفادارتر بودن(فطرت زنها اینجوریه)
اما اقایون، خیلی هاشون تا وضع جیب یک مقدار رو به رشد گذاشت شلوارشون دوتا میشه،واسه همینه میگم اگه شوهری کردید که وضع مالیش خوب نبود یا رو به متوسط بود هرگز نزارید خیلی پولدار بشه که خیالش راحت بشه وگرنه باید هوو رو تحمل کنید:)))
البته این فقط یه نوعشه وگرنه ما نسبتا رو به پایین هم دیدیم رفته دوتا گرفته؛یعنی بزنیش که... :))))
هلما به نظرت منم برم شوهر خارجی کنم بهتر نیست؟:))))
یاعلی


پاسخ:
چه جالب :)) من هیچ وقت همچین دیدگاهی نداشتم.
خب مسببش اول خودمونیم دوم روالی که جامعه رو پیش برده...
آره اگه آمار بگیریم اکثریت بانوان وفادارند ولی خب هر جایی بدو خوب هست. این تعمیم دادنه و همه رو یکجا گفتن بی عدالتیه.
چه ربطی داره فرشته جان، آدم های پولداری هستن که عاشق زن و زندگیشونن.
نه لازم نکرده :))
۰۷ تیر ۹۶ ، ۱۱:۱۳ نویسه های یک پسرایرانی:))
من بامقوله ازدواج موافقمم،چون یک مردبه یک زن برای رسیدن به  آرامش فکری،عقلی،جنسی و...نیازدارد
ومن نمیگم که ازدواج یک مردبا3الی6زن مشکل دارد،بلکه اگرمردازپس خرج همشون برمیایدمیتواند6زن یابیشتررابه اختیاربگیرد
من ازنظرشرع،بااینکه مرد6یا8یابیشترزن داشته باشدموافقم
ولی ازنظرعقل،همان یکی هم زیاداست
والابهتراست هرمردیک زن داشته باشدوبس

پاسخ:
:))
خیلی جالبه بجز آقا احسان که از نظر سنی احتمالا از بقیه آقایونی که کامنت نوشتن بزرگ ترن بقیه با اغماض نگاه میکنن و پای شرع رو میکشن وسط :)
همون فردی که به جیبش مینازه اگه قصدش کمکه بی منت هم میتونه کمک کنه. مردی که تو این زمانه 6 زن اختیار کنه سلامت روانی نداره مطمئنا.
ممنون بخاطر بهتر دونستنتون :)
تعمیم ندادم که گفتم در کلیت نگاه کنی زنها وفادار ترند حتی اینو علم هم تایید میکنه چون زن از نظر روانشناسی و فطری تمایلاتش بیشتر به یک طرفه.ولی دیدم زنهای کثیفی که همه کار میکنن،واسه همین نمیگم همه،میگم کلیت(کلیت به معنی اکثریته)
اینا رو در نظر بگیر:))) ولی چندین مورد دیدم تا از آب و گل در اومدن شلوار محترم دوتا شد واسه محکم کاری میگم:)
باشه دعوام نکن یه ایرانیش رو پیدا میکنم:)))

پاسخ:
تعمیم دادن آقای احمدی مدنظرم بود عزیزم :)
متوجه شدم.
آره اونا یحتمل زود هم جا میزنن :))
آورین همین ایران خودمون خیلی هم مردمان خوبی داره :)
موافقم! :)

ولی به قول تو استثناء ها رو فراموش نکنیم! :)
پاسخ:
قربانت :) 

آره خب..
۰۷ تیر ۹۶ ، ۱۸:۰۷ الیــــ ــــوت
از اون موضوعاتیه که هرکسی جرئت  ورود بهشو نداره. خودم منتظر کامنتا بودم! هرچند من نظر جنجالی ای هم ندارم. نظرم همون مخالفت با زن دومه و موافق تک همسری ام.
ولی وجدانا دوس دارم یه بار کسی رو که دو تا زن گرفته از نزدیک ببینم خیلی سوالا دارم ازش بپرسم!! همچنین دوستانی هم که حرف از زن دوم و اینا به وسط آوردن لطفا عکس دست راستشونو بذارن ما پرینت بگیریم شبا بکشیم رو سرمون شاید فرجی شد :))
پاسخ:
آفرین :)
خب یه موضوع واضح پیچوندن نمیخاد که :)
میخایید چیکار؟؟ یکی نداشته فکر دومی اید؟؟ :))
فعلا که تو ایران مردم یکیش رو هم نمیتونند بگیرن پس به نظرم این بحث رو بزاریم واسه وقتی که از لحاظ اقتصادی معجزه ای شد :))
+ عی بابا شما دوستان که زن دوم رو محکوم میکنید لطفا صیغه رو هم محکوم کنید !
:/
پاسخ:
ایشالا که وضع اقتصادی عالی شه ولی بعد اون هم نباید بهش فکر شه. :))

خب خدا رو شکر. چون به نظر من صیغه خییلی بد هست و من تفاوتی بین صیغه و روابط آزاد غربی ها نمیبینم :/ و هر دو رو یکی میدونم 
+ نظرم من اینه که زن دوم خییییلی بهتره از صیغه هست و اگه قرار به چیزی حمله کنیم اول باید به صیغه حمله کرد بعدش زن دوم :)
پاسخ:
حمله که نمیکنیم نظر میدیم. :))

۰۸ تیر ۹۶ ، ۰۰:۱۱ الیــــ ــــوت
قسمت دوم جوابتون رو متوجه نشدم راستش. یعنی نفهمیدم جواب کدوم قسمت بود حتی.

نه، واسه همون اولی میگم بالاخره یه ذره ـش هم بگیره حله :)
پاسخ:
اینکه گفتین جرئت ورود میخاد و منتظر کامنتا بودین. میگم موضوع زیاد حساسی هم نیست. :)

شما از دست یه زنه ها برا سرتون استفاده کنید کفایت میکنه. :))
باهات موافقم که وقتی چند همسری دلیل "قانع کننده "نداشته باشه ...میشه هوسرانی ..
ولی میدونی... ادم ها اشتباه می کنند ...نمیشه گفت این ادم ها ادم های کثیفی هستند یا لزوما بد هستند ...بالاخره ادم ها اشتباه می کنند ...نمیشه واقعا قضاوت کرد ...شاید خود من هم اگه مرد بودم و اگر یه سری هوس ها روی من فشار می یورد این کار رو هم میکردم ...
میدونی می خوام بگم هیچ چی از هیچ کس بعید نیست ...خودم ما هم اگه تو شرایطش باشیم ممکنه انجام بدیم ... 
اینکه ادم ها اشتباه میکنند طبیعیه ...ولی خیلی خوبه ادمی که اشتباه کرد ...متوجه بشه ...و از راه اشتباهش برگرده ... 
جبران کنه ...و مهم تر از همه اون اشتباه رو انجام نده . 
پاسخ:
اوهوم ممنون :)
خب آره بقول دوستی انسان موجودی ممکن الخطا است ولی با این حال زمان خطا کارش همون هوس رانی میشه.
موافقم. آدمی که اشتباه کرد متوجه شه و تکرارش نکنه خیلی خوبه.
طبق قانونی که الان داریم، مرد اگه بدون اطلاع و اجازه همسرش زن دومی بگیره، زن اول، اختیار طلاق پیدا می‌کنه. همه میدونن اگه کسی از سر هوس و تنوع‌طلبی، سراغ زن دوم و چندم بره قطعا مذمومه. ولی نکته‌ای که داره ازش غفلت میشه و حتی مورد بی‌لطفی قرار گرفته همون استثناهاست. شخصا آدمی رو میشناسم که در نهایت آسایش و آرامش و حتی توی یه ساختمون داره با 2همسرش و فرزندانش زندگی می‌کنه. حتی با هم سر یه سفره غذا میخورن! اما به شدت توی فامیل‌ها و محیط جامعه،مورد غضب و نگاه‌های منفی هستن. چرا خب؟!
پاسخ:
یکجا با کلمه به کلمه کامنتتون موافقم.
میدونید متاسفانه قضاوت کردن یه چیز عادی شده و خیلیا نمیترسن ازش.
همینقدر قاطع این موضوع محکومه.حتی این ترکیب "زن دوم" هم خیلی یجوریه برام...

من اون زنی که وارد زندگی هم‌جنس خودش میشه رو واقعا نمیفهمم...چه صیغه چه ازدواج
چطوری بهش خیانت میکنه؟عزتشو نادیده میگیره.به قول تو طلاق رو واسه همین موقع‌ها گذاشتن...
اما موارد استثنا رو هم درک نمیکنم حتی!ولی خب به هرصورت قضاوت درست نیست.اما بدجور از چشمم میفته کسی اگه اینکارو بکنه.چه زن دوم باشه،چه مردی که دو تا زن داره.
نمیدونم چه شکلی یه زن دوم،یا زن اول در این مورد حس خوشبختی داره...یه مرد هرچقدرم خوب باشه نمیتونه نگاهشو جوری تنظیم کنه که دقیقا مساوی باشن!(در اینجا ناخودآگاه این سوال به ذهنم میاد که اگه خیلی خوب بود چرا رف سراغ دومی!)
احتمالا زنی که از این وضعیت خودش راضیه و اصن دوستم داره حتی ،از حق و حقوق خودش خبر نداره.
پاسخ:
میفهمم حرفات رو تا حدود بالایی قبول دارم.
میدونی من کسی رو میشناسم عاشقانه زنش رو دوست داره ولی متاسفانه خانمش نازاست. خانمه خودش برا همسرش رفت خواستگاری بارها از زن دوم شنیدم سر اینکه باید به دومی هم مثل من محبت کنی با همسرش بحث اش شده اینجور موارد هم هستن. یا به هر دلیلی مجبور به صیغه میشن که در بعضی موارد همین صیغه بازدارنده از فساده.
در کل شرایط خیلی دخیله.
چند همسری ماجرای خیلی خیلی مفصلیه و به نظرم شما فقط یه جنبشو نوشتید
شاید بالاخره منم مجبور بشم ازش بنویسم یه روز...
پاسخ:
آره دقیقا خیلی مفصله.
حتما بنویسید. :)
اول پست شما رو خوندم و بعد پست میرزا رو.
باید بگم بیشتر از نصف ایراداتی که میرزا به نوشته شما گرفت رو من هم گرفتم. البته میرزا بیشتر دقیق شده بود.
متن سرشار از اشکاله و این نشان از عدم تسلط نویسنده روی موضوع هست. اظهار نظر در مواردی که اطلاعات کافی در اختیار نویسنده نیست به نظرم زیاد جالب نباشه.
پاسخ:
بله میفهمم شما هم مثل میرزا و دقیق نگاه کردید ولی من نظر شخصی خودم رو گفتم و البته همچنان نظرم تغییر نکرده، من بعنوان یه نویسنده ای که بخواد متنش همه رو ارضا کنه و طبق قوانین باشه و در مجله معتبری بخاد چاپ بشه متن ننوشتم پس با درک بعضی اشکال که نه تضادها پست رو نوشتم.
ممنون :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">