"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"پری.ص"

کوچ کرده از بلاگفا :)
آغاز بیست و دومین فصل از زندگی ام :-)
الان شده بیست و سه :)
و الان شده بیست و چهار :)
الکی الکی شد بیست و پنج :)
شد بیست و شش، باورتون میشه؟! :)
99/05/05 ساعت 13:30 مهدی جان وارد زندگیم شد. (ازدواج تایم)
(در بیست و شش سال و پنج ماه و هشت روزگی)
یادم رفته بود بگم وارد بیست و هفت سالگی شدم. :)
28بهمن 1400 به جذابترین شکل ممکن 28 سالم شد.

"دل سرا پرده محبت اوست
دیده آیینه دار طلعت اوست
تو و طوبی و ما و قامت یار
فکر هرکس به قدر همت اوست"

بايگاني
نويسندگان

13 دلیل برای اینکه ...

چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱ ق.ظ

هر ثانیه از زمان دلیلی است برای زندگی کردن، زندگی کردنی که هدفش مطلقا فقط "زنده ماندن" نیست. تنها یک دلیل برای مردنم کافیست، بد شدن اونقدری بد که "تنفر" بشود نتیجه حس کردن خودم، خدا نیارد آن روز را مطمئنا آمدنش مهر تاییدی است برای مرگم، مرگ روحم، مرگ روانم، تکه تکه شدن تمام عصب ها و سلول های پیچ و تاب خورده در کالبدم، جسم و دم و بازدمم هم بمیرند که نور علی نور میشود وگرنه جان داشتنشان مساوی است با زجرکُش کردنم.

و اما 13 دلیل من: 

1. خدا: خودم را در قبال خلقتش مسئول میدانم، ناامید کردنش یعنی زندگی کردن برای عبث.

2. خودم: وقتی زندگی فرصت است و خواست من زندگی را زندگی کردن به قیمت تلاشی با نهایت توان پس مردن را فقط با حکمت خدا میپذیرم و بس.

3. پدر و مادرم: فقط چند گام دیگر باقیست تا نقش ثابت روی لبانشان لبخند خوشحالی باشد و نفس عمیق جاری در جان و دلشان از سر آرامش.

4. بچه ها: تمام بچه های عالم، دیدن ذوق کردنشان با خیره شدن به یک آبنبات چوبی، دیدن بالا و پایین پریدنشان در شهربازی.

5. خانواده: خانواده یعنی اجتماع کُل، همه، خوشبختی خواهر و برادرها، موفقیت نسل های بعدی خانواده ام، شنیدن جمله "خیر از جوونیت ببینی" از مادرِ دوم و ...

6. همراه: هیچ وقت در تصوراتم خودم را تنها نمیبینم با این حال تا کنون هیچ آمادگی برای همراهی و همراه شدن در خودم ایجاد نکردم.

7. دوقلوهام: اگر روزی خدا مورد شش را برایم خواست، من هم هفتمی را از خدا خواهم خواست. موهای دخترک را از پیشانی تا کنار گوشش بافت میکنم و از پشت موهای وِزش را دُم اسبی میبندم، موهای لخت پسرک همان که روی شانه هایش افشان باشد کفایت میکند. برای دخترک لباس یاسی رنگ که دامنش چین دارد و نقش گلهای ریز به رنگ بنفش پُررنگ رویش نمایان است میپوشانم، پسرک عاشق تیپ اسپرت است و کلاه، ده ها کلاه با فرم و شکل های مختلف در کمد خاکستری رنگش جا خوش کرده اند.

8. شغل: حتما عاشق سحرگاه های روزهای غیر تعطیلم با آن هول و ولاهای آماده شدن برای رفتن به اداره.

9. دوست هایم: دیدن موفقیت های کاری، دیدن عروسی، دیدن خنده ها و شنیدن صداشون.

10. تداوم: تداوم داشتن روابطی که انتخابشان درست بوده یا اقبال خوشم در درست سرراهم قرار گرفتنشان دخیل است. تداوم برخی از خصوصیاتم، تداوم هایی که نیاز به تکامل دارند.

11. لذت بردن: مسافرت هایی که باید بروم، نشستن روی صندلی گهواره ای در بالکن و قصه گفتن برای نوه هام، اقامت دو هفته ای در جزیره ای دور(مطمئنا تنهایی خوش نمیگذره)، ایران گردی با برنامه، تحقق برنامه هایم برای اواخر بهمن 1422، مهارت در نواختن یک ساز بهتر است بگویم تُهی کردن روحم از عدم به واسطه موسیقی.

12. حذف، جایگزین کردن. در یک کلام ساختن.

13. پیشرفت: نفسی از سر آسایش خواهم کشید وقتی: لحظه هایم عطر خوشبختی ساطع کند، دست های نوازش روی موهای سپیدم حس کنم، خیر برسانم چه به واسطه کارم،چه به واسطه رفتارم، اخلاقم، تربیتم و ... نگاهم خیره به لبخندی باشد که تنها دلیلش دیدن قامتم باشد.


با اولویت بندی و ترتیب خاصی ننوشتم و تنها 13 دلیلی را بیان کردم که در لحظه ذهنم پردازشش کرد، چه بسا هزاران دلیل ریز و درشت دیگر هم برای زندگی کردن دارم. :)

امیدوارم تک تک لحظه هاتون رو زندگی کنید.


ایده پست: words-gray.blog.ir 

موافقين ۷ مخالفين ۰ ۹۶/۱۰/۱۳

نظرات  (۱۹)

۱۳ دی ۹۶ ، ۱۱:۲۲ مریــــ ـــــم
مورد 8خیلی خوبه
یکی از اتفاق های خوشایندی که دوس دارم برام بیوفته اینه که صبح های روزای هفته بعد نماز صبح شروع کنم به اشپزی و ظرف شستن تا 7برسه و اماده شیم بریم سرکار
:)
خیلی باحاله بنظرم
پاسخ:
خیلی ^__^
منم منم :)
موافقم.


۱۳ دی ۹۶ ، ۱۱:۲۷ جناب دچار
قشنگ بود :)
پاسخ:
خوشحالم خوشتون اومده. :)
خیلی هم باحال :)) ولی نشانه ای از ریا حس نکردم :)))) باریکلاع

ممنون که شرکت کردید
پاسخ:
اصلا خیلی :)) تواضع پیشه کردم :))

جذابه :)
۱۳ دی ۹۶ ، ۱۲:۳۷ دیوانه ...
مورد ۷ خیلی باحاله کهههه :))
پاسخ:
خیییییییلی :)
۱۳ دی ۹۶ ، ۱۴:۳۸ پسر مشرقی
چقدر این متن قشنگ بود. و سر ذوقم آورد اونقدر که شخصیت مجازیم رو داشت به حرف می آورد بعد از چند روز. اما اون خط آخر و سر زدن به اون وبلاگ اونقدر ناراحتم کرد که به شدت کام ام تلخ شد. تلخ تر از اونی که فکرش رو بکنی. خیلی. خیلی زیاد...
پاسخ:
آره کلا فکر کردن بهش جالبه :) شمام شرکت کنید.
خب حرف بزنید.
نمیفهمم همچنان.
من عاشقِ دوقلوهات شدم که ^_^
پاسخ:
اونام عاشق تو میشن *__*
۱۳ دی ۹۶ ، ۱۶:۲۶ بامبـو ❧☘☙
یعنی دوقلوهات ممکنه به من بگن خاله؟! *__*
پاسخ:
:) چرا که نه.
۱۳ دی ۹۶ ، ۱۶:۴۳ حضرت کازیمو
"نور علی نور"
پاسخ:
الان بگم: لاک غلط گیر؟؟ :)
۱۳ دی ۹۶ ، ۲۰:۱۷ مسـ ـتور
منم خیلی دوس دارم شماره ی 9 برام اتفاق بیفته و بیام محقق شدن شماره ی 7 رو ببینم (:
پاسخ:
:))) کامنت ترکیبی
۱۳ دی ۹۶ ، ۲۲:۲۵ آقای دال
منطقی و دوستداشتنی بودن دلیل هاتون :))
مام بریم بنویسیم :/
پاسخ:
:) جو گیر شدم. :))
آره آره بنویسید.
۱۴ دی ۹۶ ، ۰۱:۳۷ حضرت کازیمو
نه، به جاش برو درستش کن
پاسخ:
خسته ام خسته :)
۱۴ دی ۹۶ ، ۰۴:۰۳ پـــــر ی
پس این بازی زیر سر تده:)
پاسخ:
خود خودشه :)
عروس گلم مادر شوهر تو انتخاب اسم دوقلوها کمک نکنه؟ نه ولش کن من چون مادر خوبیم دخالت نمیکنم:))
+ چه پست خوبی، امیدوارم همیشه سلامت باشی و دلایلت پاینده و سرجا باشن:)
یاعلی
پاسخ:
چرا صاحب اختیاره :) من مسئولیت انتخاب اسم قبول نمیکنم کلا برای همین دوقلوها اسم ندارن. بابا مادر خووب :))
+ قربانت. نمینویسی تو؟؟
یاعلی مدد 
۱۴ دی ۹۶ ، ۱۱:۲۴ آذری قیز
چه حس خوبی داشت پستت
وادارم کرد برم بنویسمش:)
پاسخ:
یعنی من مسببش بودم ^__^
کامنتت خیلی حس خوبی بهم القا میکنه.
۱۴ دی ۹۶ ، ۱۳:۰۶ حامد سپهر
خیلی هم عالیییییی
خوشبحال اون دو قلو ها بخاطر داشتن مادری مثل شما:)
پاسخ:
ممنون :)
خیلی ممنون، یعنی بیست سال بعد قدرمو ندونن پست رو میچپونم چشمشون :))
آقا من کاری ندارم از همین الان گفته باشم من خاله ی اون دو قلوهای نازنینت هستم ^__^
هلما اسمشون چیه ؟:))
پاسخ:
هستی دیگه :))
من اسم انتخاب نمیکنم، فوقش از بقیه کمک میگیرم. :)
پس همون پسرم انتخاب کنه بهتره:)) فردا هر چی هم بذارن میگن چون مادرشوهرش گذاشته زشته:)))
چرا من پست گذاشته بودم که دیدمش، فکر کنم مینویسم انشالا:)
پاسخ:
اصلا اینجوری که شد تو همین الان پیشنهاد اسم بده شاید در آینده پذیرفته شد. :) 
خوووندم ^__^
۱۵ دی ۹۶ ، ۲۰:۴۸ آسـوکـآ آآ
اتفاق بیفتن همه شون براتو انشاالله :)
پاسخ:
ممنون ایشالا :)
۱۶ دی ۹۶ ، ۱۷:۲۳ ... S҉A҉H҉A҉R҉
هفت و چند بار خونده باشم خوبه؟:)))))

امبدوارم برسی به همشون:)
پاسخ:
چقدم عزیز شدن :)) انصافا دوست داشتنیه.

ممنون ایشالا 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">