"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"پری.ص"

کوچ کرده از بلاگفا :)
آغاز بیست و دومین فصل از زندگی ام :-)
الان شده بیست و سه :)
و الان شده بیست و چهار :)
الکی الکی شد بیست و پنج :)
شد بیست و شش، باورتون میشه؟! :)
99/05/05 ساعت 13:30 مهدی جان وارد زندگیم شد. (ازدواج تایم)
(در بیست و شش سال و پنج ماه و هشت روزگی)
یادم رفته بود بگم وارد بیست و هفت سالگی شدم. :)
28بهمن 1400 به جذابترین شکل ممکن 28 سالم شد.

"دل سرا پرده محبت اوست
دیده آیینه دار طلعت اوست
تو و طوبی و ما و قامت یار
فکر هرکس به قدر همت اوست"

بايگاني
نويسندگان

زبان ذهن شما چیه؟؟!

پنجشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۳۹ ب.ظ

هرکاری میکنم زبانِ تخیلات و تفکراتم توی ذهنم "تُرکی" نمیشه، شروع میکنم به ترکی فکر کردن جملات توی ذهنم قاطی پاتی میشه، نمیتونم کلمات رو کنار هم منظم بچینم.

تُرک دنیا اومدم، تُرکی حرف میزنم، فارسی فکر میکنم :|

موافقين ۷ مخالفين ۰ ۹۷/۰۲/۰۶

نظرات  (۳۷)

نواحی شمالِ هارت‌لند :))
پاسخ:
عه!! چرا من همش فکر میکردم باید با زبان بومی های آمازون باشه برا شما؟! :)
زبان ذهن ما که فارسیه. می‌خواستی چی باشه؟ :)
پاسخ:
مثلا با لهجه سمیرم :)
انگلیسی و فرانسه :) من با همه یه جورایی انگلیش می حرفم توی واقعیت و نه حتی توی ذهنم و انتظار دارم که بتونن از خودشون دفاع کنن! :))))) خخخخ ژیزس کقایشت واقعا! :)))) اونام پوکر میشن و اینا :))))
پاسخ:
دیگه شما حسابت جداست :))
چه باحال.
برای دومین بار
بده مگه؟! :)
پاسخ:
چی برای دومین بار؟؟!
برام جالبه آخه مکالمات روزمره ام ترکیه ولی به همونا فارسی فکر میکنم :)
حتما ذهنت خستست،
تورکی چتین دی آخی بالام جان:))
همین الان از مامانم پرسیدم زبون ذهنت چیه؟گفت تاتی:)
پاسخ:
فکر نکنم، آخه حداقل این یه هفته که روش دقیق شدم یه اتفاق همیشگیه :)
آخه من تُرکم دا، پس راحتم.
عجب!! تاتی؟؟! 
منم‌ فارسی یا جنوبی فکر میکنم، اتفاقا یه مدت خیلی به این فکر میکردم‌ که خارجی ها چطوری فکر میکنن؟ اصلا نمیتونم تصور کنم‌ مفهوم ها تو ذهن غیر فارسی باشه، یعنی مثلا انگلیسیه تو ذهنش میفهمه که آندرستند یعنی فهمیدن دیگه، خب فهمیدن‌ فارسیه،البته الان فکر میکنم ماها تجربی و دیداری فکر‌ میکنیم، یعنی به جای اینکه فعل فهمیدن تو ذهنمون بیاد مثال زمان‌هایی که یه چیزی رو‌ فهمیدیم تو ذهنمون زنده میشه و باتوجه به اون فکر میکنیم، یعنی‌ فکر زبانش تصویری و تجربیه نه‌ حروف و کلمات:)
+ اگه نفهمیدی چی گفتم‌ حق داری، خودمم‌ قاطی کردم:))
پاسخ:
یه چیزایی فهمیدم :) ولی من حروفی هم فکر میکنم :))
حس میکنم این موضوع یه چیزی تو خودش داره که نمیفممش!
اشتباه فکر کردی دگه :)))) 
پاسخ:
و اینکه خودِ داغانتان تو ساختن این تصور مقصرین :)
:/
واسه دومین باره که دارم همچین کامنتی با همچین سوالی می‌فرستم اینجا
فکر نمی‌کنم غیرطبیعی باشه! :)
پاسخ:
عه! من یادم نمیاد چرا؟؟!
آها حله :)
مگه میشه؟ نظریه‌ام رو رد میکنی خو :))
اخه حروف که به خودی خود معنی ندارن، ذهن هم پردازش مفهوم کارشه پس به نظر من باید تصویری و تجربی کار کنه:)
پاسخ:
حتی یه وقتایی حواسم میره فکرامو بلند میگم. :)
بیشترش همونه که تو میگی ولی شده خب :)
آره،تو خیلی عجبیبی راستش:)))
مشکل ذهنی داری😜😅باید ترکی فکر کنی آخه ،ببینم شده تا حالا موقع ترکی حرف زدن یهو فارسی بپرونی؟
آره تاتی یه گویش محلی در حال انقراضه،با اینکه خیلی کم پیش میاد مامانم با این گویش صحبت کنه،ولی میگه با این گویش فکر میکنه،خیلی واسم جالبه 
سؤال خوبی بود
پاسخ:
:)) 
مشکل ذهنی! :))
آره خیلی پیش میاد، همونطور که وسط فارسی حرف زدن ترکی میپرونم :)
شنیدم درموردش.
چه مامان با اصالتی :)
بس که سرت شلوغه :)))
خب خدا رو شکر
مسئله‌ی بعدی لطفاً :| :)))
پاسخ:
امروز با نرگس بیرون بودیم :)
سرم زیادم شلوغ نیست بعضی وقتها ذهنم آبدیت شدن میخواد.
ای جان :))
ای بابا ای بابا
همه با هم میرن بیرون :)))
پاسخ:
حوا :)
توصیه میکنم اولین دیدارات با کسایی باشه که خیلی دوستشون داری :)
خب تا حالا که هیچ کدوم از بلاگرا رو ندیدم :))
همه کسایی که دوستشون دارم خیلی دور هستن :(
پاسخ:
ای جانم :)
میبینی میبینی.!
ما کوردی هست 😎💪
پاسخ:
خیلی هم باحال :)
آیکن عینک دودی واسه آبادانه ها :))
تا حالا بهش فک نکرده بودم :)))) 
منم فارسی والا:دی ذهنمون فارسی رو پاس میداره خخخ
پاسخ:
حالا فکر کنید :)
تک زبانه اید؟؟
فارسی
پاسخ:
ببین شباهنگ جانم هم مثل منه! :)
بلند بلند فکر کنید اونهم به آذری، بعد که ملکه ذهنتون شد، آروم فکر کنید :)
پاسخ:
همون دیگه فارسی فکر میکنم :)
خیلی کم پیش میاد بلند بلند فکر کنم!
مِدین کوردی و فارسی :دی 

ولی سوال خوب و با مزه ای بود :)
آفرین 🤗

سلام هلمایی :*


پاسخ:
یه جاهایی چنج میکنی :))

قابلی نداشت :))

سلام واران جان :*
خب کجا برم واسه آیکون شلوار کوردی هااا
پاسخ:
وای خدا غش کردم از خنده :)) یعنی جواب بهتر از این نمیشد. :)
چون زبان دیگه ای نمیفهمم فارسیه:)
پاسخ:
برا تو آره دیگه :))
چه جالب و عجیب
مگه میشه! شاید بعضی کلمات اما نه دیگه همش
همه یه مشکلی دارن دیگه :))
پاسخ:
برا خودمم خیلی عجیبه! 
به زور میخواستم ترکی باشه وسطاش گیج میشدم. :)
عجب مشغله ی ذهنی سختی دارین!

من با لهجه ی خودمون فکر می کنم
پاسخ:
والا آقای دکتر یه لحظه ذهنم خیلی درگیرش شد. :)
خوبه.
خب اگه درست خونده باشم این که مشکلی نیست
بین حرف زدن خانم و اقا حتی تو ترکی هم میبینید تفاوتی هست
خانم لار تورکو نده ادبی دانیشلار بیز اما کتی مدل :)
پاسخ:
الان "کتی مدلی" رو برا من شرح بدید لطفا؟؟!
راستش آدم بخواد حرف زدن خودشو توضیح بده سخته؛:)
:)) کلا ما ساده میگیریم
 همون فقط منظور رو برسونیم میبینید یه لغت کار یه ساعت صحبت رو انجام میده
خیلی هم کاربردیه

پاسخ:
ولی منِ کتی از این اصطلاح خوشم نمیاد :)
حله گرفتم چی میگید. :)
منم فارسی :|
پاسخ:
دیدین دیدین فروزان هم تو گروه ماست :)
اگر تو شهر خودم باشم کوردیه :)
اگر تو شهری غیر شهر خودم باشم یا حتی کشوری غیر از کشور خودم باشم  فارسی میشه :))
و اگر  تو وبلاگم  باشم قطعا اون لحظه فارسیه :))
بستگی داره به اون لحظه کجا هستم؟! :))


بنظرم برای توام هلما شاید این شکلی باشه .
یعنی اگر سرت شلوغ باشه غیر از محلی/مکانی  که همیشه بودی فکرت اون لحظه فارسی میشه :))


پاسخ:
چه جالب یعنی به جا و مکان هم ربط داره :)
خیلی هم جالب!
خیلی مهم نیست 
منم جز وقتایی که میخوام فحش بدم فارسی حرف می زنم تو ذهنم. کوردم. کرمانشاه به دنیا اومدم و تا 19 سالگی هم اونجا زیسته ام. بلی چنین است.
پاسخ:
فحش رو خوب اومدی :)))
ما دو زبانه ها عالمی داریم برای خودمون:)
پاسخ:
آره واقعا عالمی داریم :)
۰۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۱۵ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
جفتش! یه زمانی برای خودم هم معضل بود که چرا من فارسی فکر میکنم آیا؟! 

پاسخ:
پس تنها نیستم :)
بستگی به حال و هوام داره! بین فارسی و انگلیسی و عربی و کره ای متغیره اما غالبا فارسیه (: 
و حتی غالب تر از اون زبان من درآوردی خودم (((((: 
پاسخ:
بابا لاکچری :))
زبان ذهن منم لهجه نداره...
احتمالا به خاطر کتاباییه که خوندیم و مطالعات و ...
پاسخ:
بنظر یه مسئله جالب نیست؟؟!
مثلا شما حداقل تو مشهد کاملا به لهجه خودتون صحبت میکنی ولی ذهن بدون لهمه! :)
نه:)
پاسخ:
چرا ماها اینجوریم؟؟! :)
قابل تامله=)))

پاسخ:
فکر کنید. :)
۰۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۲:۴۴ چارلی ‎‌‌‌
من از وقتی چندین سال پیش کلاس زبان رفتم و کلا با انگلیسی تعامل بیشتری برقرار کردم (مثلا شروع کردم فیلم و سریال زبان اصلی دیدن) زبان انگلیسی به ذهنم اضافه شده :| یهو به خودم میام میبینم دارم انگلیسی فکر میکنم :| مثلا یه اتفاق عجیبی میفته، من تو ذهنم داد میزنم«?How» یا «?Seriously» :))) 
همیشه معلم زبانمون میگفت که یادگیری یه زبان، ناخواسته تفکر و فرهنگ اون زبان و ملت رو هم به همراه داره ولی خب من هیچوقت اون موقع نمیفهمیدم یعنی چی. ولی الان متوجه میشم! میبینم گاهی اوقات مثلا به یه قضیه خیلی آمریکایی‌طور نگاه میکنم! یا یه سری شوخیا و طنزایی که تو زبان انگلیسی هست رو بهش میخندم، درحالی که همونا تو فارسی خیلی بیمزه به نظر میان. امیدوارم بیش از این توی فرهنگ انگلیسی فرو نرم!

پ.ن: شرمنده خیلی حرف زدم :)
پاسخ:
اسمتونم که خارجکیه :)
عه چه جالب! ته ته انگلیسی من تیکه کلاممه "oh god"

پ.ن: خواهش میکنم :)
منم دقیقا همینطورم😂
با خدا درد و دل کردنی هم فارسی حرف میزنم
پاسخ:
جالبه :)
و زبان مادریت؟؟
ترکی:)
پاسخ:
چوخدا قشح :)
بیان خیلی ترک زبان داره ها :)
اره من تو این مدت کوتاهی که اومدم بیان
کلی ترک زبان دیدم:)
پاسخ:
خیلی هم خوووب :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">