"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"سکوت من صدای تو"

هر چیزی که در ج س ت ن آنی آنی

"پری.ص"

کوچ کرده از بلاگفا :)
آغاز بیست و دومین فصل از زندگی ام :-)
الان شده بیست و سه :)
و الان شده بیست و چهار :)
الکی الکی شد بیست و پنج :)
شد بیست و شش، باورتون میشه؟! :)
99/05/05 ساعت 13:30 مهدی جان وارد زندگیم شد. (ازدواج تایم)
(در بیست و شش سال و پنج ماه و هشت روزگی)
یادم رفته بود بگم وارد بیست و هفت سالگی شدم. :)
28بهمن 1400 به جذابترین شکل ممکن 28 سالم شد.

"دل سرا پرده محبت اوست
دیده آیینه دار طلعت اوست
تو و طوبی و ما و قامت یار
فکر هرکس به قدر همت اوست"

بايگاني
نويسندگان

فامیل دور دور

جمعه, ۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۲ ب.ظ

مادر شوهر دخترعموم اهل شیرازه خیلی سالها پیش شهر ما عروس اومده بوده تازه عروس بوده خونه دلش میگیره آماده میشه و میره خرید داخل ی مغازه ای میشه و داستان رو کلید میزنه :)

بعضی اصطلاحات تو زبان ترکی هستن ک معادل فارسیشون با معنی جز ب جز کلمات یکی نیس مثل جمله "ن وار ن یوخ" اگه کلمه ب کلمه معنی کنیم میشه چی هست چی نیست یا چی دارین چی ندارین ولی در زبان عامیانه ب معنی احوال پرسی کاربرد داره یعنی "احوال شما چ خبرا"

این زهرا خانوم میره سلام میده بعد رو ب مرده میگه "ن وار ن یوخ"

مرد مغازه دار بعد جواب سلام میگه : ساغول باجی (سلامت باشی خواهر)

+ آقا دییرم ن وار ن یوخ ( آقا میگم ... )

- ممنون روزگار گئچیردیروغ ( ممنون روزگار میگذرونیم )

+ ( اینبار عصبانی ) آقا ن وار ن یوخ

- الله بالاساخلاسین هئش نه ( خدا بچه هاتو حفظ کنه هیچی )

+ ( کفششو در میاره ) مردک نفهم دییرم ن وار ن یوخ

- طفلی مغازه داره فک میکنه دیوونه اس میگه برو خدا روزیتو جای دیگه بده

زهرا خانوم حرصش درمیاد میزنه زیر گریه بعد میگه آقا من اومدم خرید میخاستم بدونم چی دارین چی ندارین ؟

آخه یکی نبوده ب این بگه تو ک هنوز یاد نگرفتی حتی دست و پا شکسته ترکی حرف بزنی مگه مجبوری مگه زورت کردن ؟؟ هنوزم ک هنوزه در تلاشه با این ک از بین بیست حرفش چهار تا شو ب زور متوجه میشیم دست بردار نیست ک همچنان ترکی حرف میزنه :)

موافقين ۱ مخالفين ۰ ۹۵/۰۴/۱۱

نظرات  (۳)

۱۱ تیر ۹۵ ، ۱۹:۰۷ بای پولار
والا چه اجباریه؟!!!
مگه مغازه داره فارسی بلد نبوده که اصرار داشته!
پاسخ:
یکی نیس همینو بگه !!!
والا بخدا خب فارسی بگو میفهمه :)
چه خاطره لطیفی :))
پاسخ:
لطیف ک چ عرض کنم بعد درآوردن کفش ختم ب خیر شده :))
من دارم به اون کفشی که دراورده فکر میکنم:|
ماشالا شیر زن:/
پاسخ:
من اینقد فک کردم قانع نشدم :|
شیرزن :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">